Közel egy hónappal ezelőtt Nagy-Britannia vezetése felkérte az országban található 7 F1-es istállót, hogy lélegeztetőgépek gyártásával segítsenek a koronavírus-járvány elleni harcban, mivel ebből az eszközből van a legkevesebb. Ehhez létre is hozták a „Project Pitlane” nevű programot, amelyhez csatlakozott a Mercedes, a Red Bull, a Racing Point, a Haas, a McLaren, a Renault és a Williams is.

A Mercedes F1-es csapatának logója a boxutcában

Toto Wolff alakulata egyeztetett az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálatával és a University College London (UCL) mérnökeivel. A találkozó után kevesebb mint 100 óra kellett az első berendezés elkészüléséig.

A Mercedes gyára belülről

Ez egy bizonyos CPAP (continous positive airway pressure) névre hallgató orvostechnikai műszer. Szabad fordításban annyit jelent az angol neve, hogy folyamatos pozitív légúti nyomás és ezt viszonylag sok mindenre használják, például alvászavaroknál, de a kialakult helyzetben a koronavírus elleni küzdelemben is megállja a helyét. Szóval ez nem egy hagyományos értelemben vett lélegeztetőgép, inkább átmenet képez ez és az oxigénmaszk között.

A CPAP eszköz egy betegen

 „A Forma-1 közössége lenyűgözően reagált a segítségkérésre. Büszkén bocsátjuk a UCL rendelkezésére a forrásainkat, hogy a legmagasabb követelményeknek megfelelve, a lehető leggyorsabban megvalósítsuk a CPAP-projektet” – nyilatkozta Andy Cowell, a motorrészleg első embere.

A Mercedes főhadiszállása kívülről

„Ez egy hatalmas áttörés, amelyben van potenciál arra, hogy életeket mentsen azáltal, hogy az egészségügyi dolgozóknak nem kell majd mindenkit lélegeztetőgépre kapcsolniuk. Szeretném kifejezni elismerésemet a UCL, a HPP és a UCLH mérnökei és orvosai felé, akik megállás nélkül dolgoztak az új prototípus kifejlesztésén. Egyszerű és csodálatos eredmény, hogy a legelső megbeszélésünktől számítva tíz nap alatt eljutottunk az engedélyig. Ez megmutatja, mire képesek az egyetemek, az ipari résztvevők és a kórházak, ha egyesítik erőiket a nemzet érdekében” – mondta David Lomas professzor, a UCL egészségügyért felelős alelnöke.

„Figyelembe véve a sürgős igényt, hálásak vagyunk azért, hogy sikerült egy olyan folyamatot lecsökkentenünk napokra, amely évekig tart normál esetben” – dicsérte a partnerséget Tim Baker, a UCL Gépészmérnöki Tanszékének professzora.