A DataHouse friss adatai szerint felpörgött a forgalom a magyar használtautó-piacon, idén áprilisban 7,2 százalékkal több jármű cserélt gazdát az előző év azonos hónapjához hasonlítva. Az előrejelzések szerint megdőlhet a 2021-ben beállított 817 ezres adásvételi csúcs.

Az autóipart sújtó problémák miatt nagyon sok gyárban csökkent a termelési volumen mértéke, ez pedig azzal jár, hogy a vásárlóknak többet kell várniuk az új autók leszállítására. Emiatt a fogyasztók a használtautó-piacok felé fordulnak, ott költik a pénzüket, írja a JóAutók.hu vezérigazgatója, Halász Bertalan a portál által kiadott közleményben.

Most már a használtautó-import is nehézkesen tudja kielégíteni a jó állapotú használt autók iránti keresletet, tette hozzá Halász. Megjegyezte, hogy tőlünk nyugatabbra is egyre nehezebb megfizethető áron minőségi kocsihoz jutni, így a vásárlók figyelme egyre inkább a hazai piac irányába terelődik.

Használt autók egymás mellett
Fotó: Depositphotos

Májusig több mint 288 ezer használt autó cserélt gazdát idehaza, ez 10 százalékkal múlja felül a tavalyi év azonos időszakában regisztrált 262 ezres értékesítési számot. A forgalom annak ellenére volt ennyire erős, hogy több vállalat sem nyúlt hozzá a céges flottaállományhoz, illetve hogy egyes kategóriákban 20-30 százalékos áremelkedés volt tapasztalható.

Akkor mégis miért ugrott meg az autóvásárlási kedv, hajlandóság a magyarok körében? Az ipari források szerint azért, mert az emberek félnek attól, hogy jövőre, de akár az év második felére még tovább drágulhatnak a használt autók az infláció és egyéb áremelő tényezők hatására, ezért a prioritási sorrendben inkább „előrehozzák” az autóvásárlást.

A magyar piacon az alsó-középkategóriás személyautók (az Opel Astra, a Ford Focus és a Volkswagen Golf végzett a top 3-ban), illetve kisautók (itt az első helyezett Suzuki Swiftet az Opel Corsa és a VW Polo követte) voltak a legkeresettebbek, előbbieknek aránya 29, utóbbiaké 22 százalék volt január 1. és május 1. között.