2023. július 20. | 08:09

A magyar buszsofőrök inkább külföldön vállalnak munkát, a helyükre pedig külföldről érkezhet utánpótlás.

Manapság igen kevesen állnak buszsofőrnek, ám közöttük is nagy a lemorzsolódás aránya. Erről Naszályi Gábor, Közlekedési Szakszervezet elnöke beszélt az RTL Híradó számára.

Általános európai uniós problémáról van szó, ami idehaza az átlagosnál nagyobb problémát okoz. Mivel alacsonyak a magyar bérek, így sok magyar munkavállaló inkább külföldön dolgozik elmondása szerint.

Egyes magyar városokban olyan nagy a hiány, hogy külföldi munkavállalókkal kívánnak úrrá lenni a problémán. Egy Fülöp-szigeteki munkaerő-közvetítő cég 100 embert toboroz Székesfehérvárra.

Tapasztalt sofőröket keresnek, akiknek 250 ezer forintos fizetést ígérnek. A jelentkezés feltétele az érettségi és a legalább 150 centiméteres testmagasság, szúrta ki a Gulyáságyú Média.

A BKV-nál is problémát jelent a sofőrhiány. A nyár elején ezért toborzókampány indult, 2023. június 1-je és augusztus 31-e között bruttó 500-500 ezer forintot kaphat az, aki buszvezetőt ajánl és az is, aki a BKV-nál helyezkedik el.

A bónusz megszerzésének van azonban feltétele. Az BKV új alkalmazottainak legalább fél évig főállásban a vállalatnál kell maradnia.

A BKV szeretné bevonzani a tapasztalt sofőröket is. A bónusz célja az, hogy a jelenleg máshol tevékenykedő járművezetőket is átcsábítsák.

Depositphotos