A magyar buszsofőrök inkább külföldön vállalnak munkát, a helyükre pedig külföldről érkezhet utánpótlás.
Manapság igen kevesen állnak buszsofőrnek, ám közöttük is nagy a lemorzsolódás aránya. Erről Naszályi Gábor, Közlekedési Szakszervezet elnöke beszélt az RTL Híradó számára.
Általános európai uniós problémáról van szó, ami idehaza az átlagosnál nagyobb problémát okoz. Mivel alacsonyak a magyar bérek, így sok magyar munkavállaló inkább külföldön dolgozik elmondása szerint.
Egyes magyar városokban olyan nagy a hiány, hogy külföldi munkavállalókkal kívánnak úrrá lenni a problémán. Egy Fülöp-szigeteki munkaerő-közvetítő cég 100 embert toboroz Székesfehérvárra.
Tapasztalt sofőröket keresnek, akiknek 250 ezer forintos fizetést ígérnek. A jelentkezés feltétele az érettségi és a legalább 150 centiméteres testmagasság, szúrta ki a Gulyáságyú Média.
A BKV-nál is problémát jelent a sofőrhiány. A nyár elején ezért toborzókampány indult, 2023. június 1-je és augusztus 31-e között bruttó 500-500 ezer forintot kaphat az, aki buszvezetőt ajánl és az is, aki a BKV-nál helyezkedik el.
A bónusz megszerzésének van azonban feltétele. Az BKV új alkalmazottainak legalább fél évig főállásban a vállalatnál kell maradnia.
A BKV szeretné bevonzani a tapasztalt sofőröket is. A bónusz célja az, hogy a jelenleg máshol tevékenykedő járművezetőket is átcsábítsák.