2025. május 21. | 14:25

2025 végétől ismét Modenában, a Viale Ciro Menotti gyárban készülnek a Maserati ikonikus GranTurismo és GranCabrio modelljei. A Maserati ezzel tovább erősíti jelenlétét történelmi központjában és az olasz „Motor-völgy” régiójában, amely több mint 80 éve ad otthont a Trident márkának.

A Maserati történetében új fejezet kezdődik: a GranTurismo és a GranCabrio visszatérnek oda, ahol elődjeik is születtek. A két modell gyártása várhatóan 2025 negyedik negyedévében indul újra Modenában. A Viale Ciro Menotti gyár kiemelkedik csúcstechnológiájával és magasan képzett szakembereivel, akik a kezdetektől fogva meghatározó szerepet játszanak a Maserati ipari örökségében.

 

Modenai üzem: a szupersportautók fellegvára

A létesítmény ma is az egyik legfejlettebb autógyár Olaszországban, különösen a szupersportautók gyártása terén. Itt készül az MC20, a márka zászlóshajójának számító kupémodell, amely extrém teljesítményt kínál: végsebessége meghaladja a 326 km/h-t, álló helyzetből pedig 2,88 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az MC20 Cielo kabrióváltozat, valamint a vadonatúj GT2 Stradale szintén itt készülnek, mindkettő a Maserati saját fejlesztésű Nettuno motorjával. A GT2 Stradale a zárt karosszériás versenysorozatokban használt GT2 utcai változata, amely a kiemelkedő teljesítmény mellett a kényelmet is megőrzi. A modellbe szerelt Nettuno V6 motor 640 lóerős (471 kW) teljesítményre képes, ezzel a GT2 Stradale a legerősebb, belső égésű motorral működő Maserati, amely közúton is használható.

A modenai gyár egyúttal a Trident szupersportautóiba kerülő hajtásláncok fejlesztési és gyártási központja is: innen kerül ki az új, szabadalmaztatott Maserati Twin Combustion (MTC) technológiát alkalmazó, 630 lóerős V6-os motor is. A Nettuno motort teljes egészében a Maserati tervezte, fejlesztette és gyártotta – átemelve a Forma–1-es előkamrás égéstechnológiát a közúti autózás világába. A gyár technológiai rugalmasságát jól mutatja az Officine Fuoriserie Maserati közelmúltbeli megnyitása is: ez egy exkluzív konfigurációs tér, ahol az ügyfelek álmai kompromisszumok nélkül válhatnak valóra. A konfigurációs folyamatot egy innovatív fényezősor is támogatja, amely lehetővé teszi a teljesen egyedi megjelenésű Maseratik megalkotását.

Új fejezet a Trident 100. évében

A GranTurismo és GranCabrio modellek modenai gyártása várhatóan 2025 negyedik negyedévében kezdődik meg – ez újabb mérföldkő a Trident-embléma 100. évfordulója alkalmából indított jubileumi év eseményei között. A márka ezzel közelebb lép egy másik fontos dátumhoz is: 2026-ban a Maserati a versenypályás jelenlétének 100. évfordulóját ünnepli. Az első ilyen modell, a Trident emblémát viselő Maserati Tipo 26 1926-ban debütált, és rögtön osztálygyőzelmet aratott a Targa Florio versenyen Alfieri Maserati vezetésével.

Santo Ficili, a Maserati vezérigazgatója kiemelte: „A GranTurismo és a GranCabrio modenai visszatérése egyszerre stratégiai és érzelmi döntés, amely ötvözi ipari örökségünket a jövő lehetőségeivel. Hálával tartozunk a Mirafiori üzem munkatársainak is, akik a gyártás első szakaszában kulcsszerepet játszottak. A 2025 negyedik negyedévére tervezett gyártásindítással egyszerre erősítjük meg gyökereinket, és biztosítjuk azt a rugalmasságot és innovációt, amelyet ügyfeleink elvárnak tőlünk. Számunkra Modena a márka szíve – ez a térség a Maserati egyik alappillére, az olasz Motor-völgy legrégebbi, máig aktív szereplője, amely világszinten képviseli az egyedi teljesítmény és vezetési élmény szemléletét. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a helyi közösség iránt, miközben célunk, hogy ezzel egy időben új fejlődési lehetőségeket is megteremtsünk.”

A Maserati a legmagasabb minőségi és testreszabhatósági szabványokat garantálja a GranTurismo és GranCabrio modelleknél is. A Trident márkát mindig is a hagyomány és az innováció összhangja jellemezte – ezt most az is erősíti, hogy a különböző változatok egyetlen gyártósoron, többféle hajtásláncra alkalmas platformokon készülnek.

A Maserati GranTurismo és GranCabrio: az olasz luxus megtestesítői

A 2022-ben, illetve 2024-ben bemutatott új GranTurismo és GranCabrio modellek tökéletesen megtestesítik a márkára jellemző „olasz stílusú gran turismo” szellemiséget. Egyszerre kínálnak sportautós teljesítményt és hosszú távokra is alkalmas kényelmet – mind a nagy teljesítményű belső égésű motorral szerelt, mind a leginnovatívabb, 100%-ban elektromos hajtású változatok esetében.

Történetük 2007-ben kezdődött, amikor a Genfi Autószalonon bemutatott négyüléses, kétajtós kupé azonnal ikonná vált. A klasszikus Pininfarina formaterv a 1947-es A6 1500 modern újraértelmezése volt. 2009-ben, a Frankfurti Autószalonon debütált a nyitott tetős GranCabrio változat is. A GranTurismo és GranCabrio az évek során komoly nemzetközi sikereket ért el: 2007 és 2019 között több mint 40 000 példány kelt el világszerte; ebből 28 805 volt GranTurismo, 11 715 pedig GranCabrio.

A korábbi generációk gyártása a 2019-ben bemutatott GranTurismo Zeda modellel zárult, amely jelképesen átadta a stafétát az új generációnak. Ettől kezdve a gyártás Torinóba, a Mirafiori üzembe került át, ahol megszületett a Maserati történetének első, 100%-ban elektromos hajtású modellje is: a GranTurismo Folgore.

 

  • Címkék: