A koncepcióautók nem csak a jövőbeli sorozatgyártású modellek technológiai előszelének számítanak, hanem gyakran olyan pazar külső és belső dizájnnal vannak megalkotva, amik már önmagukban műremeknek számítanak. A kínai Guangzhou Automobile Group (GAC) cég, a GAC Tech Day keretein belül tálalta a Space nevű koncepciót a nagyközönség számára.

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbuszról
Fotó: GAC

Nehéz nem belelátni az futurisztikus űrhajó dizájnt a koncepcióba, pedig a keleti kultúrák jellemzően sokat merítenek a múltjukból, így nem véletlen, hogy a tetővonalat a hagyományos kínai építészet ihlette. A hatalmas hűtőmaszk osztott lámpasorával monumentális, mint egy kék bálna a jéghegyek között.

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbuszról
Fotó: GAC

A karosszéria áramvonalas formája elöl két oldalra nyíló ajtót tartalmaz, viszont a jobb oldalon egy sirályszárnyas ajtó segíti az utasok beszállását a hátsó részbe. Bár a technikáról nem sokat tudni, ugyanazon a rendezvényen bemutattak egy 1,5 literes hidrogénüzemű motort is, ami állítólag 0,84 kg/100 km fogyasztást tud. 

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbusz sirályszárnyas ajtajairól
Fotó: GAC

A beltér kialakítása már nem a sofőrközpontú, vezetést előtérbe helyező elvek alapján készült, mert az elhangzott információk alapján a 4-es szintű önvezetési képességgel és arcfelismerő rendszerrel felszerelt jármű visszahúzza a kormánykereket, és a legtöbb szituációban a sofőr beavatkozása nélkül képes közlekedni. 

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbusz műszerfaláról
Fotó: GAC

A jármű utastere a kínai luxus belsőépítészet jegyében készült és egyfajta társalgót alakítottak ki benne. Bár elöl a szokásos kijelzőhegyek fogadják az utazókat, az utastér többi részét egy L alakú kanapé foglalja el, amit a plafonról különleges formájú ledek világítanak be. A beltéri dizájn szerves része a tájkép, ami Kanton tartomány nevezetességeit, a Baiyun-hegyet és a Gyöngy folyót ábrázolja. 

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbusz utasteréről
Fotó: GAC

Az utasok különféle üzemmódokat választhatnak az utazás vagy pihenés időpontjaira. A Bonfire Circle-nek hívott állapotban a pedálok visszahúzódnak, az első üléseket megfordítja a hátsó kanapén utazók és a köztük lévő asztal felé, ezzel egy társalgót kialakítva. Ekkor a beltér fényei a kanyargós patakhoz hasonló környezetet hoznak létre, ami állítólag a kínai értelmiség kreatív foglalkozásainak hagyományos helyszíneit idézi.

Egy másik Tea Time Loungenak hívott üzemmódban a hátsó rész egy ülőhellyé alakul az ajtó kinyitásával, így kényelmes környezetet biztosít egy teázásra a szabadban.

fotó egy ezüst színű Gac Space hidrogén kisbusz nyitott hátsó részében lévő kanapéjáról
Fotó: GAC

Nyilván a koncepció ebben a formában nem kerül gyártásba, de az elhangzottak alapján nem is arra szánták, viszont egyes részletek a jövőben érkező sorozatgyártású modelljeikben visszatérhetnek.