A Citroën hosszú évek után júliusban felhagy családi egyterűjének, a Grand C4 SpaceTourernek a gyártásával, amit a kereslet drasztikus csökkenésével indokolt meg a vállalat.

Citroën Grand C4 SpaceTourer
Fotó: Stellantis

A modell C4 Picasso néven került piacra, eredetileg öt- és hétüléses (Grand) változatban is kapható volt, de az elmúlt években csak a hétüléses változat volt elérhető, a nevét pedig 2019-ben Picassóról SpaceTourerre változtatták a franciák.

Citroën Grand C4 SpaceTourer
Fotó: Stellantis

A fogyasztói igények változása miatt a legtöbb autógyártó elkezdte kivenni az egyterűeket a kínálatból a hobbiterepjárók, a crossoverek és a haszongépjárművek személyszállító változatai javára. A hétüléses Citroënre vágyó vásárlók idén nyártól két teljesen elektromos személyszállító, az e-Berlingo és a középméretű e-SpaceTourer közül választhatnak.

Citroën Grand C4 SpaceTourer
Fotó: Stellantis

Az autógyártó ezen modellekhez hasonló funkciókat és élményt az új C5 X középkategóriás ferdehátú és a C5 Aircross SUV képes kínálni. A cég 2013 óta 732 000 C4 Picassót/SpaceTourert adott el, a hétüléses változatból 352 000 darabot sikerült értékesíteni. Az eladási mutatók 2007-ben érték el csúcspontjukat, amikor az autógyártó 115 000 darabot adott el a Xsara Picassóból és 215 000 darabot a C4 Picassóból - közölte a márka. Itthon 2021-ben 409 új Grand C4 SpaceTourert helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint, ezzel a harmadik volt kategóriájában a Dacia Lodgy és a VW Touran mögött.

A C4 SpaceTourer a Stellantis spanyolországi gyárában készül. Megszűnésével kevés ehhez hasonló modell marad az európai piacon, és a legtöbbet nem is tervezik frissíteni az életciklusa végén. Ezek közé tartozik a Volkswagen Touran, a Ford Galaxy és S-Max, a Renault Scenic/Grand Scenic és Espace, a Fiat 500L és a Dacia Lodgy, írja az Automotive News.

Megkeresésünkre a Citroën magyarországi importőre azt válaszolta, hogy a modell már csak márkakereskedői készletről érhető el itthon, ezért nem látható a konfigurátorban.