2024. február 16. | 13:37

Érdekes dologra figyelt fel a HVG a minap, miszerint egy úgynevezett Katonai Mobilitási Munkacsoport jött létre, aminek céljai között szerepel a közlekedés szabályozása is.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter létrehozott egy Katonai Mobilitási Munkacsoportot, amiben önmagában még semmi különös nem lenne. Csakhogy ezen munkacsoport célja „a folyamatban lévő és tervezett közlekedés infrastruktúrát érintő fejlesztések során a honvédelmi érdekek hatékonyabb érvényesítése”.

Hogy ez mit is jelent pontosan, az nem derül ki a Magyar Közlönyben megjelent utasításból. Annyi azonban biztos, hogy egy olyan javaslattevő, döntés-előkészítő és tanácsadó testület alakul így, amely stratégiák, koncepciók, tervek és joganyagok felülvizsgálatával foglalkozik majd.

Vezetője az a Czermann János lesz, aki a Honvédelmi Minisztérium stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára. A munkacsoport tagjai a HM vezérkarának különféle tisztségviselői, de az ülésekre szükséges lesz meghívni például az Építési és Közlekedési Minisztérium vasútépítésért, közlekedésstratégiáért, valamint útépítésekért felelős helyettes államtitkárát, továbbá a MÁV és a Magyar Közút illetékeseit.

A tervek szerint évente legalább kétszer lehet számítani ülésezésre, ám amennyiben a feladatok és döntések úgy kívánják, ennél akár gyakrabban is sor kerülhet egy-egy megbeszélésre. A hatékonyság persze már más kérdés a HVG szerint.

Azt ugyanis, hogy a közlekedési tárca meghívottjai egyáltalán elmennek-e ezekre az ülésekre, és az ott elfogadott ajánlásokból mit vesznek figyelembe, Lázár János építési és közlekedési miniszter döntheti el. Ő viszont nem arról ismert, hogy kívülről beleszólást engedne a minisztérium ügyeibe.

Nem tudjuk, hogy ezek után számíthatunk-e a magyar közlekedéskultúra javulására, ettől függetlenül tavaly év vége felé már mutatkoztak biztató jelek.

Depositphotos