A Mercedes-AMG E 63 S Final Edition-nel búcsúztatják a 4,0 literes, 612 lóerős V8-at az E-osztályból. A szorongató károsanyag-kibocsátási normák miatt az AMG-nél is kénytelenek átállni a 2,0 literes, négyhengeres motorokra és hibrid hajtásláncokra. Tisztán elektromos AMG-modell egyébként már létezik: lásd EQS 53 4MATIC+.

mercedes amg e 63 s final edition
Kép: Mercedes-Benz

A Final Edition matt grafitszürke magno fényezéssel, egyedi 20 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsákkal érkezik. A lökhárító ajka, a küszöbök, a légterelők, az ablakkeretek és a visszapillantó tükrök háza fekete fényt kap, karbon csomaggal pedig tovább fokozható a sportos megjelenés.

mercedes amg e 63 s final edition
Kép: Mercedes-Benz

A kabinban az AMG Performance ülések, a kormány, a műszerfal és az ajtók is nappabőr borítást és sárga kontrasztvarrást kapnak. A középkonzolon az „AMG FINAL EDITION” plakett jelzi, hogy hányadik darabot sikerült megkaparintani a 999 darabból. Árat eddig nem közöltek, de vélhetően nem lesz olcsóbb a 129 960 eurós E 63 S-nél, ami jelenlegi árfolyamon 51,5 millió forintot kóstál.

A plug-in hibrid E-osztályról készült tesztvideónkat itt találod: