11 év után Ken Block elköszönt a Fordtól, a híres amerikai autóversenyző tavaly az Audival kötött szerződést. Legújabb versenyautóján nem látható a gyártó logója, de a pilóta házon belül marad: egy Porsche volánja mögé pattan be, ami szintén a VW-konszernhez tartozik.

Hoonipigasus
Fotó: Hoonigan Racing Division

Ezt a kocsit nem a Porsche mérnökei tervezték, egy teljesen egyedi, személyre szabott járműről van szó, amelynek középre szerelt motorja a 911 RSR-re emlékeztet. A „Hoonipigasus” névre keresztelt autó az 1971-es Porsche 917/20 esetében már látott „Pink Pig” (Rózsaszín Malac) fényezést örökölte, nyilván abból a célból, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen.

Az összkerékhajtású versenyautót egy 4,0 literes duplaturbós, hathengeres motor hajtja, amely 1400 lóerőt teljesít. Az egyedi gép – amely mindössze 1000 kilogrammot nyom – a BBi Autosport munkáját dicséri, és olyan állítható felfüggesztéssel tervezték, amely a tavalyi Pikes Peak hegyi felfutón begyűjtött telemetriai adatok alapján GPS-koordinátákat használ.

Hoonipigasus
Fotó: Hoonigan Racing Division

Ken Block idén ismét részt vesz a legendás versenyen, mégpedig ezzel a Porschéval. Profi versenyzői pályafutása első évében, 2005-ben egy mindössze 200 lóerős Group N raliautóval próbált minél jobb időt elérni a viadalon.