Kína kinyírja a hagyományos belső égésű motorokat?

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-10-29, 14:23

Az autóipar egyenes irányban az ICE erőforrások leváltása felé, ezt jelzi most a távol-keleti ország és Kalifornia állam döntése is.

Jelenleg a kínai újautó-eladások 5 százalékát teszik ki a plug-in hibrid, az elektromos és az üzemanyagcellás járművek. A tervek szerint 2035-re az összes eladott autó környezetbarát lenne, teljesen kivezetnék a hagyományos ICE autókat, csak hibrid modellek lehetnének belső égésű motorral hajtva. Mindezt az úgynevezett „új energiás járművek” (New Energy Vehicles – NEV) programban tennék meg.

Egy BMW i3-as modell egy városi környezetben töltőre dugva, oldalról

Ezzel együtt az abszolút cél az, hogy 2060-ra elérjék a széndioxid-kibocsátás nettó nulla szintjét. A tendencia egyre látványosabb, hiszen nemrég Kalifornia is bejelentette, hogy 2035-től betiltja a hagyományos ICE motoros autók értékesítését és ugyanez várható a jövőben New Yorkban és New Jersey városában.

Ezzel együtt Kína azt is bejelentette, hogy külön támogatási programot indít a hidrogén üzemanyagcellás technológiával ellátott autók fejlesztésére. Az Autóipari Mérnökök Kínai Szövetségének elnöke, Li Jun szerint 2030-35 körül ezekből több mint egymillió modell járhatja az ország úthálózatait.

Amennyiben érdekelnek a hibrid modellek, nézd meg alábbi tesztünket! Ha nem indul a videó, megnézheted az Alapjárat YouTube csatornáján is.

Kapcsolódó írások

A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2017. április 21.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon

További hírek