2019. október 17. | 10:30

Annyi biztos, hogy az egyes és a hármas sorozatok között foglal helyet és kezdetben három kivitelben fogják kínálni az új 2-es BMW-t.

Lehullott az álca a kompakt, négyajtós BMW 2-es GC-ről. A vállalat eleinte három verziót bocsát értékesítésre ezek a: 218i, a 220d és a csúcsot képviselő M235i xDrive.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A belépőszintű 218i 1,5 literes turbós, háromhengeres motorja értelemszerűen a benzint szereti, teljesítménye 138 lóerő és 220 newtonméter. Amennyiben valaki a dízel mellett dönt, kizárólag a 220d-t lesz lehetősége megvásárolni, abban egy 2,0 literes négyhengeres motor helyezkedik, benne 187 pacival és 400 newtonméterrel. Az M Sport variáns a márka TwinPower Turbo technológiáját alkalmazva 302 lóerőt teljesít és 450 newtonméter nyomatékot ad le 2,0 literes motorjával.

Ami a gyorsulási adatokat illeti, a 218i a leglomhább, 8,7 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/h-ra. A 220d-nek 7,5 másodperc szükségeltetik a sprint végrehajtásához, az M235i xDrive 4,9 másodperc alatt teszi meg mindezt. A dízel és a csúcsmodell közös vonása a motor mellett a váltó, hiszen egy nyolcfokozatú automatán osztoznak.

A 218i és a 220d vásárlói elsőkerék-meghajtásban, míg az M235i vevői az összkerékhajtás nyújtotta élvezetekben részesülnek. A BMW elmondása szerint nem a hagyományos négykerékhajtás lesz a kocsi alatt, hanem olyan, amit a 2-es GC az elektromos i3-tól vesz kölcsön.

A technológia könnyű fékezéssel kezeli a belső kerekek csúszását, a standard xDrive rendszer pedig ezzel együttműködve segíti a tapadást.

A sportosabb, merevebb testű M235i hasmagassága 10 mm-el alacsonyabb a többi kivitelhez mérten, a futóművet pedig két módban lehet beállítani, ezek a Comfort és a Sport variációk. Az M235i kormányzása direktebb, opcionálisan kérhetők az autóhoz a 235/35 R19-es méretű kerekek. Alap felszereltségként 18 colos felnik kerülnek a legerősebb 2-es GC-re.

Az opcionális BMW Live Cockpit digitális műszerfal fogalma alá egy 10,3-as érintőképernyő, és egy azonos méretű műszercsoport sorolható, de például ott van még az adaptív tempomat vagy az aktív sávtartó rendszer biztonsági funkcióként. Ha szimpatikusabb, egy 9,2 hüvelykes head-up kijelző is választható némi plusz összegért a 2-es GC-hez.