2020. október 05. | 16:00

Idén év végéig várhatóan az M7-es autópályán is megjelennek majd ilyen eszközök.

A Magyar Közút úgynevezett C-ITS útmenti adó-vevő berendezéseket telepít majd Győr 10 csomópontjába, a C-Roads projekt keretein belül a még biztonságosabb közlekedés elősegítése érdekében. Az eszközök hasznos információkat nyújtanak a jelzőlámpás csomópontokban a biztonságos és hatékony átkeléshez azon autósok számára, akik olyan gépjárművel közlekednek, amely képes az adatok fogadására.

A Magyar Közút tájékoztatása szerint a berendezések például jelzik a piros jelzésből még hátralévő időt (a jelzőlámpa fázisterv adatai alapján) vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességtartományt. A társaság arra is felhívta a figyelmet, hogy az M0-ás autóúton és az M1-es autópályán is telepített már ilyen eszközöket. A tervek szerint az M1-esen üzembe helyezett eszközök korszerűsítése mellett 2020 végéig az M7-es autópályán is megjelennek majd ilyen adó-vevő berendezések.

„Győr lesz az első hazai település, ahol az előzetes ütemtervek szerint október végére jelzőlámpákkal szabályozott kooperatív rendszert építenek ki hosszabb szakaszon a még biztonságosabb közlekedés érdekében. Az eszköz előnyeit egyelőre csak azok a járművezetők tudják majd kihasználni, akik gépjárműve képes ilyen adatok fogadására. A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben a csomópontok előtti sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről, illetve arról is, ha ő vagy mások a piros jelzés ellenére behajtanak egy kereszteződésbe, ezzel potenciális veszélyhelyzetet okozva” – olvasható a Magyar Közút közleményében.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

??‍♂️ Jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs eszközöket telepítünk Győrben ??‍? Társaságunk Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. ?? Nemrégiben újabb, úgynevezett R-ITS, vagyis Road Side Unit (RSU) eszközöket szereztünk be és telepítünk hamarosan Győr 1️⃣0️⃣ csomópontjába. A cél, hogy információt nyújtsunk az úthasználók számára a jelzőlámpás csomópontokban a biztonságos és hatékony átkeléshez, például a jelzőlámpa fázisterv adatai alapján a piros jelzésből még hátralévő idő vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességről. ? Azon új gépjárművek, amelyek ilyen adatok fogadására képesek, azok a fedélzeti, központi kijelzőjükön kaphatnak információt haladás közben a csomópontok előtt sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről vagy egyéb veszélyhelyzetekről. ?? Ehhez hasonló eszközökből 13 darab már található az M0-s autóúton, az M1-es autópályán a 2015-ben telepített eszközöket cseréltük le még modernebbekre és ezek lesznek október végén az első, lakott területen belül kihelyezett berendezések. A külföldi együttműködési megállapodásainkon keresztül, a @zalazone projekttel együtt dolgozva és a @bme_automated_drive_lab csapatával kooperálva számos más hasonló, jövőbe mutató fejlesztést tesztelünk éles környezetben is. ? #magyarkozut #kozut #kozutkezelo #croads #cits #rits #rsu #gyor #autopalya

Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) által megosztott bejegyzés,

Magyar Közút