MatiPro - Sportriporter a volánnál

Közzétéve:
2020-07-20, 15:30

Kaplár F. József neve bizonyára sokakban ébreszt nosztalgikus hangulatot. Az 1970-80-as évek híradósaként a Magyar Televíziónál kezdte pályafutását, majd a 90-es évektől sportcsatornák meghatározó személyisége lett.

A televíziós műsorvezetéstől nemrég visszavonult tévés személyiség autót váltott, öntöltő hibridjét cserélte elektromos autóra a MatiPronál.

Ez alkalomból készítettünk Vele interjút.

Milyen autói voltak eddig?

A jogosítvány megszerzése után a szocialista járműipar ”remekeit” használtam. Még a rendszerváltást előtt Opel Kadett-re váltottam, majd következett a Mercedes E, utána pedig a Volvo. Az S40-es szériából többet is vásároltam, mert nagyon bevált a svéd márka. Legutóbbi autóm viszont egy Lexus CT200 volt, amelyet mostantól a lányom fog használni. Ő is Volvoról váltott Lexus hibridre.

Milyen megfontolásból döntött a BMW i3 mellett?

Pontosítanám a kérdést: milyen megfontolásból döntöttünk a BMW i3 mellett. Ugyanis, nem kizárólag személyes volt a döntés, az egész családot bevontam a következő járművünk kiválasztásába. A lányomat, a feleségemet, még az unokámat is megkérdeztem. A legifjabb generáció látván az utcán az i3-mat, azonnal megjegyezte, hogy szuperül néz ki a leendő autónk.

Mivel a természet szeretete és megóvása, a fenntartható fejlődés és a tudatos fogyasztás nagyon közel állnak hozzám, így szinte magától értetődő volt az elektromos autóra váltás (a legutóbbi autóm hibrid volt).

Az i3 kisebb mérete segít a parkolásban és a városi közlekedésben, ez fontos szempont volt a választáskor. A BMW sportos imázsa pedig tükrözi a tenisz és a fallabda iránti szeretetem.

Az pedig, hogy a MatiPronál vásároltam az i3-mat, jól ellensúlyozta a BMW borsos új árát. Így abszolút gazdaságos volt az elektromos autóra váltás.

Az i3-mas megérkezéséig egy másik elektromos autóval járt. A töltés és az autó hatótávja mennyire ”kuszálta össze” a mindennapjait?

Egyáltalán nem. A Lexusnál megszoktam a nyugodt vezetést. Otthon is tudom tölteni az autót, a mindennapi, megszokott városi közlekedést pedig könnyedén megoldom utcai töltés nélkül.

Átgondoltan, megfontoltan, sok számolgatást követően döntöttünk. A budapesti közlekedés mellett Tihany a fő célállomásunk és a szülővárosom, Jászberény. Ezeket a távolságokat nagyszerűen tudja teljesíteni az i3 oda-vissza. Természetesen, ha hosszabb útra megyünk, akkor töltjük az autót. Egész jól fejlődik a hazai töltőhálózat, az utóbbi években látványos a töltőhelyek számának emelkedése.

Az igazán hosszabb távú közlekedésre pedig (például egy távoli sítúrára), ami már problémás lenne a töltési idők szempontjából, elkérem a lányom Lexus hibridjét.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Nem mindenki sikeres az elektromos autók piacán
2018. február 19.
Jól fogynak Európában az elektromos autók, 2017-ben összesen 306 ezer ilyen járművet adtak el. A kínai gyártók azonban még fejtörést okozhatnak.
Elkaszálja az i-szériát a BMW?
2018. január 18.
A BMW vezetősége még mindig nem döntött, hogy folytatódjon-e az i-széria. Megeshet, hogy az i3 és i8 az utolsó zászlósai az elektromos felhozatalnak?

További hírek