2020. július 20. | 17:30

Kaplár F. József neve bizonyára sokakban ébreszt nosztalgikus hangulatot. Az 1970-80-as évek híradósaként a Magyar Televíziónál kezdte pályafutását, majd a 90-es évektől sportcsatornák meghatározó személyisége lett.

A televíziós műsorvezetéstől nemrég visszavonult tévés személyiség autót váltott, öntöltő hibridjét cserélte elektromos autóra a MatiPronál.

Ez alkalomból készítettünk Vele interjút.

Milyen autói voltak eddig?

A jogosítvány megszerzése után a szocialista járműipar ”remekeit” használtam. Még a rendszerváltást előtt Opel Kadett-re váltottam, majd következett a Mercedes E, utána pedig a Volvo. Az S40-es szériából többet is vásároltam, mert nagyon bevált a svéd márka. Legutóbbi autóm viszont egy Lexus CT200 volt, amelyet mostantól a lányom fog használni. Ő is Volvoról váltott Lexus hibridre.

Milyen megfontolásból döntött a BMW i3 mellett?

Pontosítanám a kérdést: milyen megfontolásból döntöttünk a BMW i3 mellett. Ugyanis, nem kizárólag személyes volt a döntés, az egész családot bevontam a következő járművünk kiválasztásába. A lányomat, a feleségemet, még az unokámat is megkérdeztem. A legifjabb generáció látván az utcán az i3-mat, azonnal megjegyezte, hogy szuperül néz ki a leendő autónk.

Mivel a természet szeretete és megóvása, a fenntartható fejlődés és a tudatos fogyasztás nagyon közel állnak hozzám, így szinte magától értetődő volt az elektromos autóra váltás (a legutóbbi autóm hibrid volt).

Az i3 kisebb mérete segít a parkolásban és a városi közlekedésben, ez fontos szempont volt a választáskor. A BMW sportos imázsa pedig tükrözi a tenisz és a fallabda iránti szeretetem.

Az pedig, hogy a MatiPronál vásároltam az i3-mat, jól ellensúlyozta a BMW borsos új árát. Így abszolút gazdaságos volt az elektromos autóra váltás.

Az i3-mas megérkezéséig egy másik elektromos autóval járt. A töltés és az autó hatótávja mennyire ”kuszálta össze” a mindennapjait?

Egyáltalán nem. A Lexusnál megszoktam a nyugodt vezetést. Otthon is tudom tölteni az autót, a mindennapi, megszokott városi közlekedést pedig könnyedén megoldom utcai töltés nélkül.

Átgondoltan, megfontoltan, sok számolgatást követően döntöttünk. A budapesti közlekedés mellett Tihany a fő célállomásunk és a szülővárosom, Jászberény. Ezeket a távolságokat nagyszerűen tudja teljesíteni az i3 oda-vissza. Természetesen, ha hosszabb útra megyünk, akkor töltjük az autót. Egész jól fejlődik a hazai töltőhálózat, az utóbbi években látványos a töltőhelyek számának emelkedése.

Az igazán hosszabb távú közlekedésre pedig (például egy távoli sítúrára), ami már problémás lenne a töltési idők szempontjából, elkérem a lányom Lexus hibridjét.

Kiadó: Entercomgroup.hu