2021. február 19. | 09:46

Az érces hangú skót rocklegenda sokat furikázott a tűzpiros szuperkocsival.

Az RM Sotheby's aukciósház online licitálásán új gazdára talált az a Lamborghini Countach LP400, amelynek Rod Stewart volt az első tulajdonosa. A győztes licitáló (aki Németországan él) 775 625 eurót (934 046 dollárt), aktuális árfolyamon számítva 277 411 662 forintot fizetett a ritkaságszámba menő autóért.

Nem akármilyen LP400-asról van szó, ez egy „Periscopio”, az ilyen ragadványnévvel ellátott modellekből mindössze 157 darabot gyártott a Lamborghini 1974 és 1977 között. A most eladott példány 1977 májusában gördült le a gyártósorról, majd Ausztráliába importálta a gyártó.

Rod Stewart akkoriban turnézott az országban, és annyira megtetszett neki a speciális LP400, hogy rögtön meg is vette. A brit zenész nagy rajongója a márkának, korábban három Miurát is birtokolt. A friss szerzemény aztán annak a lemezstúdiónak a parkolójában dekkolt, ahol Stewart a Blondes Have More Fun című albumát rögzítette. A híresség egyébként nem kiállítási tárgyként tekintett a kocsira, azt gyakran megtúráztatta Ausztráliában. Majd Los Angelesben is, miután átszállíttatta oda.

A Countach LP 400 meghajtásáról alapvetően egy V12-es motor hivatott gondoskodni, az erőforrás 380 lóerőt és 361 Nm nyomatékot ad le. A kocsi 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 310 kilométer/óra. Ennél a Lamborghininél eltérhetnek az adatok, a kocsi második tulajdonosa ugyanis már úgy vette meg a járművet, hogy abban ki volt cserélve a motor. Stewart ugyanis folyamatosan korszerűsítette a kincsét, így tartott lépést a gyártó fejlesztési programjával.

A rocklegenda (aki Amerika után egyébként Nagy-Britanniába is magával vitte a Lambót) aztán 2002-ben fájó szívvel továbbadott a kocsin, a Lamborghini második tulaja pedig átrakatta a kormányt és a pedálokat a jobb oldalra. 2013-ban megint gazdát cserélt a jármű, az új tulajdonos pedig úgy döntött, hogy visszaállítja a Countachot az eredeti, gyári állapotába, így lett az újra balkormányos. Erre a balkormányos dologra azért is volt szükség, mert így több vásárlónak is vonzóbbá vált a kocsi, ami 18 990 kilométert futott napjainkig.