Németországban évtizedek óta bevett gyakorlatnak számít a mozgó járművek közötti követési távolság mérése és a jogsértők szankcionálása. A rendőrség folyamatosan fejleszt, és igyekszik igénybe venni a legkorszerűbb technikákat, mostantól például drónokat is bevet a veszélyes szabályszegés feltárására.

Az egyenruhások a gyorshajtók visszaszorítása mellett a követési távolság ellenőrzésére is nagy figyelmet szentelnek, a jogszabályban rögzített távolság-értékek betartását többek között multikopter segítségével ellenőrzik.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a 3,5 tonna feletti járművekkel van a legtöbb gond ilyen szempontból. Aki 3,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű tehergépjárművet vagy autóbuszt vezet, legalább 50 méter távolságot kell tartania az előtte haladó járműtől a sztrádán, amennyiben 50 km/óránál gyorsabban halad, mondja ki a német jogszabály.

A távolságmérés úgy zajlik, hogy először kijelölik az autópálya azon szakaszát, ahol ellenőrizni szeretnék a sofőröket. Ezután meghatározzák a mérési kezdőpontot, majd 30, 40 és 50 méter távolságban jelöléseket tesznek, A drón a levegőből kíséri figyelemmel a forgalmat, és fotókat készít rögzítik a jogsértésekről.

A követési távolságot be nem tartó járművezetőt a rendőrök kiintik a többiek közül, majd a sofőrrel szemben eljárást kezdeményeznek. Enyhébb esetben pénzbírsággal megússza a dolgot a delikvens, de ha veszélyesen, illetve tartósan közel halad az előtte haladó járműhöz képest, akkor a hatóság akár hónapokra is bevonhatja a vezetői engedélyét.

Nyitókép forrása: Depositphotos