Okosodik a szállítmányozás az IVECO S-WAY tudásával

Kozma Ádám
Közzétéve:
2020-10-29, 17:02

Hálózatba kapcsolt teherautó folyamatos adatgyűjtéssel és feldolgozással segíti a vállalatok működését.

A legújabb, közúti forgalomba szánt nehézkategóriájú IVECO WAY járművek nagymértékben segítik a járművezetők munkáját. A nem olyan rég bemutatkozott Daily után most az új S-WAY modellről rántották le a leplet a Danube Truck Magyarország Kft. szervezésében. A friss technikával az üzemeltetetők és a környezetvédelem szempontjából a hosszabb távú fenntarthatóságot célozzák, valamint testre szabható fejlett szolgáltatásokat nyújtanak a felhasználóknak.

A premeieren kiállított járművek bepillantást nyújtottak az új, vezetőközpontú kialakítással megtervezett újdonságba, melyet Zákány Zoltán ügyvezető és Kasztreiner Péter értékesítési vezető tartott.

IVECO S-WAY elölről

A prezentáció során az IVECO WAY nehézkategóriájú termékcsaládját ismertették, kiemelve, hogy a gyártó új szolgáltatások sorát nyújtja ügyfelei számára. Az új járművek üzleti és környezetvédelmi szempontból is a hosszabb távú fenntarthatóságot képviselik, hiszen felismerték azt, hogy az üzemeltetés szempontjából mennyire fontosak a kiegészítő szolgáltatások.

Az IVECO S-WAY minden korábban a gyártó által bemutatott fejlesztést alkalmazza, amit kibővített az üzemeltetői kérésre teljesen átalakított vezetőfülkével. A teherautó kiegészítő szolgáltatásai teljeskörű támogatást nyújtanak az üzemeltetéshez, amivel a gyártó szerint csökkenthető partnerei számára a teljes birtoklási költség (Total Cost of Ownership, TCO). A forgalmazó ígérete szerint kiemelkedő üzemidővel, gazdaságossággal és termelékenységgel alapozza meg a komplex üzemeltetési szolgáltatásait.

Bár Bene Máté gerincsérvre szakosodott gyógytornásszal készült videonkból megtudhattad, hogy a járművezetés közben kialakuló gerincproblémákat leginkább rendszeres mozgással lehet megelőzni, az S-WAY vezetőfülkéje elég ergonomikus lett. A funkcionalitás mellett a sofőr kényelmét figyelembe véve tökéletesítették a munkavégzés és pihenés helyszínét. Nem mellesleg az utasfülke átalakításával megerősítették annak szerkezetét, valamint jobb kilátást is sikerült elérni.

Javult a kabin légellenállása, amivel 4 százalékkal csökkent a fogyasztás, így mérsékelve az üzemeltetési költséget. Érdekesség, hogy gondoltak az esetleges használat közben keletkező károk rendezésének egyszerűsítésére, ezért többrészes első lökhárítót kapott a teherautó. A többrészes lökhárítónak köszönhetően kisebb részletekben is javítható lett az autó, így csökkentve az üzemeltetés közben keletkező károk rendezését.

Az IVECO bemutatott teherautója a Connectivity Box névre keresztelt modult használja a online adatközvetítéshez. Ez az eszköz élőben gyűjti, feldolgozza majd közvetíti az adatokat az üzemeltető részére. A rendszer fejlesztését a Microsofttal együttműködve végezték a biztonságos adattárolás és kezelés érdekében. A MyIVECO applikáció segítségével az üzemeltető és a gépkocsivezető is élő kapcsolatban van az autóval.

IVECO S-WAY oldalról

Az informatikai megoldásoknak köszönhetően folyamatosan javíthatók a fedélzeti körülmények, fejleszthető a sofőrök vezetési stílusa, amivel hatékonyan segíthető a sofőrök munkája. A My IVECO Way Solutions használatával pontosan tervezhetőek a karbantartási költségek és az üzemidő, ami segíti a vállalkozások költséghatékonyságát a céges flották üzemeltetése során.

A tehergépjárművek károsanyag-kibocsátását a már megszokott EGR rendszeren felül egy HI-SCR névre hallgató kipufogógáz-utánkezelő rendszer és a HI-TRONIX sebességváltó hivatott csökkenteni. Az IVECO S-WAY Natural Power járművek a környezetvédelmet kiemelkedően kezelő logisztikai szolgáltatók számára készült. A földgázüzemű tehergépjárművek 460 lóerős teljesítmény mellett akár 1600 km megtételére is képesek. A részecske-kibocsátás akár 99%-kal, a nitrogén-dioxid-emisszió akár 90%-kal csökkenthető a dízel üzemű gépjárművekhez képest, sőt, biometánnal üzemeltetve a szén-dioxid-kibocsátás akár 95%-kal is csökkenthető. Mindig megfogalmazódik bennem a kérdés, hogy a teherautók estén alkalmazott megengedőbb károsanyag-kibocsátási kvóta helyett mennyivel jobb lenne az alternatív üzemanyagok irányába mozdítani a gyártókat.

Az IVECO bemutatója rámutatott arra, mennyire fontos az ügyfélközpontú kiegészítő szolgáltatások bevezetése és a tehergépjárművek felhasználói igények szerinti szoftveres fejlesztése annak érdekében, hogy a piaci pozíciójukat megerősítsék.

Danube Truck sajtóinformációk

Kapcsolódó írások

2019-es IVECO Daily elölről
2019. október 24.
A Daily főleg a biztonsági rendszerek terén fejlődött.
Szénné égett Iveco oldalról
2019. november 12.
A sofőrnek nem lett semmi baja.

További hírek