2022. július 14. | 20:52

Az autósok már most őrjöngenek az ötlet hallatán, ugyanis az országban 32 km/h-ra kívánják csökkenteni a megengedett legnagyobb sebességet lakott területen belül.

20 mérföld/óra, azaz 32 km/h lehet a lakott területen belül megengedett legnagyobb sebesség Walesben. Az intézkedést a balesetek számának csökkentése miatt vezethetik be, illetve így kívánják ösztönözni a lakosságot a kerékpárok és a tömegközlekedés használatára. 

A walesi kormányzó Munkáspárt javaslatát az ellenzék nevetségesnek titulálta, emellett az autósok többsége is felháborodottan reagált.

„A walesi konzervatívok elfogadják az iskolák, játszóterek, látványosságok és sétálóutcák környékén bevezetett korlátozásokat, ám egy általános sebességcsökkentést nevetségesnek tartunk. A világ számos súlyos problémával kénytelen megküzdeni, vajon tényleg egy ilyen intézkedésre kell 32 millió fontot költenie a kormánynak? Szerintem nem, és ezzel a lakosság is pontosan egyetért” – fogalmazott Natasha Ashgar, az ellenzék közlekedési tárcavezetője.

Néhány városban már bevezették a 32 km/h-s sebességkorlátozást, ám ilyesféle országszintű egységes szabályozásra korábban nem volt még példa. Kutatások szerint 40 százalékkal csökken a halálos kimenetelű gyalogosgázolás esélye, ha a járókelő alacsonyabb sebességgel haladó járművel találkozik. A hivatalos statisztikai adatok alapján az Egyesült Királyság nyugati szélén fekvő országban 1137 ember hunyt el vagy sérült meg súlyosan közlekedési balesetben a 2018-as évben. A walesi kormány felmérése szerint a lakosság 80 százaléka támogatná az elképzelést.

autót vezető nő méltatlankodik
Fotó: Depositphotos

Adie Drury, 39 éves walesi állampolgár petíciót indított a kezdeményezés ellen. Szerinte egy ilyen sebességkorlátozással a kerékpárosok is gyorsabban haladnak majd, mint az autósok.

„A közösségnek alapvetően semmi baja a sebességkorlátozással olyan helyeken, ahol ez feltétlenül szükséges. Például iskolák, egészségügyi intézmények, valamint lakó-pihenő övezetek környékén. Azt azonban viccesnek találjuk, hogy a biciklisek gyorsabban mehetnek majd, mit az autósok” – tette hozzá a walesi hölgy.

Simon Williams, az RAC brit autóklub közlekedésbiztonsági szóvivője úgy véli, a 32 km/h-s sebességkorlátozást csak bizonyos területeken kellene bevezetni. A felméréseik alapján az autósok általában túl alacsonynak vélik ezt a határt, ezért nem is tartják be az erre vonatkozó szabályokat.

Nyitókép: Depositphotos