2021. július 28. | 14:07

A széles hajtáslánc-kínálatban megtalálható a gyártó első plug-in hibrid rendszere.

Az online térben már korábban bemutatkozott a vadonatúj Lexus NX, melynek piaci bevezetése 2021 utolsó negyedévében kezdődik meg Európában. Most összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat a gyártó történelmének első plug-in hibrid (PHEV) autójáról.

Az új NX a Lexus Global Architecture K (GA-K) platformjára épül, az architektúra alacsonyabb súlypontot (-20 mm) tesz lehetővé, növeli az első és a hátsó nyomtávot, illetve jobb súlyelosztást biztosít az első és a hátsó tengelyek között. Az új futómű elöl MacPherson rugóstagos, hátul pedig kettős keresztlengőkaros kialakítású.

Az elődhöz hasonlítva a teljes hosszúság 20 mm-rel, a tengelytáv 30 mm-rel, a szélesség 20 mm-rel, a magasság pedig 5 mm-rel növekedett. A modell esetében egy új formanyelvről beszélhetünk, a hűtőrács meredekebb kialakítása javítja a hűtési teljesítményt is. A széles kerékjárati ívek akár 20 colos kerekeknek is helyet adnak a gyártó tájékoztatása szerint. Hátulra új, L-alakú lámpák kerültek, amelyeket a jármű teljes hosszán átnyúló fényív köt össze. A Lexus embléma helyét a „LEXUS” felirat vette át a csomagtérfedélen.

A vezetőtér az új Tazuna architektúra alapján készült: a vezérlők és az információk elrendezése a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elv alapján történik, intuitív kezelőszervekkel, amelyek működtetéséhez minimális szem-, fej- és kézmozgásra van szükség. Az új NX a Lexus első modellje, amely elektromos belső ajtónyitó rendszerrel rendelkezik. Az új rendszer a hagyományos belső ajtókilincset helyettesíti egy nyomógombos kapcsolóval, amely az ajtópanel könyöklője alatt található.

Az autóban az üdvözlő világítás, akár 64 színben választható hangulatvilágítás és a Lexus első elektromos belső ajtónyitó rendszere mind frissítésnek számít. A Lexus Link alkalmazás különböző távoli hozzáférési funkciókat kínál (utastér előfűtése és -hűtése, az ajtók zárása és nyitása), emellett pedig a csomagtérajtó-működtetés is minden korábbinál gyorsabb és csendesebb.

Az újgenerációs NX-ben debütál a Lexus teljes mértékben megújult multimédiás platformja, amely különböző okos szolgáltatásokat, például felhő alapú navigációt kínál. Az alapfelszereltség részeként a Lexus Link Connect rendszer egy 9,8 colos, tükröződésmentes érintőképernyőt és kiegészítő gombokat kínál. A Lexus Link Pro rendszer új 14 colos kijelzője pedig az egyik legnagyobb a kategóriában.

Az NX új központi rendszert kapott, gyorsabb reakciókkal, új funkciókkal és kapcsolódási lehetőségek teljes körével, amelynek része az okos felhasználói felület és az új „Hey Lexus” beszédvezérlés. A felhőalapú navigáció hozzáférést biztosít a valós idejű közlekedési információkhoz a jármű adatgyűjtő modulján keresztül – mobil adatfelhasználás nélkül. A vezeték nélküli okostelefontöltés sebessége 50%-kal nőtt, az utasok kényelmét pedig az Apple CarPlay okostelefon-integráció és a Lexus Link alkalmazás kínálta távoli hozzáférés funkciók (példál a klíma beállítása) teszi teszik teljessé.

Az E-Four elektromos összkerékhajtási rendszer is továbbfejlődött, a hátul hajtó elektromotor állandóan működik, még nagyobb nyomatékot leadva. Az új, 2,5 literes szívó és 2,4 literes turbófeltöltésű benzinmotorok kizárólag összkerékhajtással elérhetők.

A modell Magyarországon két meghajtással, öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos változatban lesz megrendelhető. Az NX-család csúcsmodellje, az NX 450h+ 306 lóerős teljesítményt, 63 kilométeres elektromos hatótávot és 40 g/km alatti CO2-kibocsátást biztosít. Az NX 350h a Lexus negyedik generációs hibrid rendszerét kapja, amely 22 százalékos teljesítménynövekedés mellett 10 százalékkal alacsonyabb emisszióval működik.

Az orosz és kelet-európai piacokra szánt új, négyhengeres benzinmotorok sem gyengék: az NX 350 modellben egy 279 lóerős, 2,4 literes turbómotor van, nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerékhajtással dinamikusan nyomatékszabályozó funkcióval. Az NX 250-et egy új 2,5 literes, 199 lóerős hajtja.

Az NX-ben alapáron helyet kap a harmadik generációs Lexus Safety System +, átfogó aktív biztonsági és vezetési segédrendszer csomag. A kibővített és továbbfejlesztett rendszerek még jobban védenek az ütközés kockázatától, miközben működésük a hírek szerint még természetesebb. Újdonság még az elektromos belső ajtónyitó, ami az új kiszállási asszisztens rendszerhez kapcsolódik.

Lexus