Csalással vádolják az autógyártót.
Az illetékes ügyészek Németországban, Olaszországban és Magyarországon is házkutatásokat tartottak, miután úgy értesültek, hogy a Suzuki csaló szoftvert használt a károsanyag-kibocsátási értékek manipulálására egyes dízelmotorral szerelt járműveiben.
A frankfurti ügyészség csalással gyanúsítja a vállalatot, mivel az állítólag több mint 22 000 olyan dízel személyautót értékesített, amelyek kipufogógáz-kezelőjében illegális hatástalanító eszközök voltak.
Az ügyészek szerint a csaló eszközöket a Suzuki SX4 S-Cross, Swift és Vitara modellekbe szerelték be. A Suzuki vezetőin kívül a Fiat-Chrysler (ma Stellantis) és a Marelli vezetői is gyanúba keveredtek - közölte a dpa hírügynökség. A Reuters eközben arról írt, hogy a csaló szoftverrel üzemelő olasz dízelmotorok az esztergomi Suzuki-gyárban kerülhettek be az érintett autókba.
Szerdán a németországi Heidelbergben, az olaszországi Corbettában és Esztergomban kutatták át a vállalat irodai részlegét. Az ügyészek informatikai adatokat, szoftvereket és tervdokumentumokat foglaltak le, tudta meg a dpa.
A Suzuki - amelynek európai központja Németországban van - szóvivője azt mondta, hogy a központ és a leányvállalatok is együttműködnek a nyomozó hatóságokkal. Ennél bővebb tájékoztatást azonban nem adhatott egy folyamatban lévő üggyel kapcsolatban.
Megkeresésünk után a Magyar Suzuki Zrt. megerősítette, hogy az általa korábban gyártott dízel járművekkel kapcsolatban vizsgálat kezdődött. A cég kommunikációs vezetője, Bonnár-Csonka Zsuzsanna arról tájékoztatott, hogy a vállalat mindenben együttműködik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal, folyamatban lévő ügy révén viszont nem áll módjában további információkat megosztani. Hangsúlyozta, hogy a Magyar Suzuki mindig betartja az aktuális jogszabályokat, majd hozzátette, hogy az esztergomi üzemben 2018 óta nem készülnek dízelmotorral szerelt autók.