Többfeladatú buszt mutattak be Svédországban

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2019-06-14, 00:50

A Scania új járműve nappal és éjszaka is fontos feladatokat láthat el a jövőben. Ez a megoldás alapjaiban változathatja meg a közösségi közlekedést.

Futurisztikus önvezető buszt mutatott be a Scania egy stockholmi rendezvényen. A Scania NXT nevet viselő elektromos meghajtású jármű egyik különlegessége a felépítésében rejlik: a szerkezet testét könnyű anyagokból rakták össze, így pillanatok alatt le lehet kapni a kerekekről és a motorokról.

Scania NXT önvezető busz

De ez még korántsem minden! Az NXT egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy az elöl és hátul található hajtáslánc közé többféle felépítmény is beilleszthető. Így fordulhat elő, hogy a Scania járgánya nappal utasokat és egyéb rakományokat is képes szállítani, utána pedig az esti órákban akár a szemétszedéshez is át lehet alakítani. Ha a formula életképesnek bizonyul majd a városi forgalomban, akkor a szemünk láttára alakulhat át a közösségi közlekedés Európa és világszerte.

„Az NXT-t 2030-ra és az utánra terveztük, azonban számos olyan élenjáró megoldást vonultat fel, amelyek már ma is rendelkezésre állnak” – hangsúlyozta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson a projekttel kapcsolatban.

Kapcsolódó írások

1955 Mercedes-Benz L O 319, kék és fehér, oldal/elölnézet, balról
2018. november 15.
1955-ben a Mercedes bemutatta azt a modellt, ami újraértelmezte a teher- és személyszállítás fogalmát. Az L 319 számos kivitelben készült, köztük kisbusz formájában, ami O 319 néven vált ismertté.
AEC Routemaster, angol nagy piros busz, oldalnézet, jobbról
2019. április 05.
1954-ben szolgálatba lépett az első „Nagy Piros Busz”, amit azóta a világ minden táján Anglia egyik legismertebb jelképeként tartanak számon. Ő a legendás AEC Routemaster
A Teréz Körút a Nyugati Pályaudvarnál
2019. május 17.
Építkezési munkálatok miatt változik a forgalom rendje a Teréz körúton
Az M7 autópálya egyik szakasza
2019. május 17.
Az autópálya munkálatai csak szeptemberben folytatódnak