2019. október 02. | 13:15

A Toyota GT86 és a Subaru BRZ modellpáros után közösen fejlesztenek ki egy elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt is.

A Toyota és a Subaru 2005-ben kötött üzleti megállapodása szerint a Subaru foglalkozott Toyota járművek gyártásával, illetve a Toyota szállított járműveket a Subarunak, ekkor a Toyota 16,8%-os részesedéssel bírt a Subaruban. Emellett közösen végezték a hátsókerékhajtású Toyota GT86 és Subaru BRZ sportkocsi modellek fejlesztését is, melyeknek második generációját szintén közösen keltenék életre. Lehet, hogy az októberben esedékes Tokiói Autószalonon már be is mutatnak valamiféle koncepciót.

Idén viszont eljött az idő, hogy újragondolják az együttműködést, többek között azért is, mert minden gyártónak igyekeznie kell az autóipar kihívásaira reagálni, azaz az elektromos meghajtás, összekapcsolt és önvezető járművek felé orientálódni. A két gyártó így idén júniusban megállapodott egy elektromos járművekhez (BEV) szánt padlólemez és egy BEV-modell közös fejlesztéséről. Mindkettőnél a Subaru összkerékhajtási technológiáit és a Toyota elektromos járműtechnológiáit alkalmazzák majd, céljuk, hogy a Crosstrek Hybrid mellett más Subaru-modellekre is kiterjesszék az öntöltő hibrid rendszer alkalmazását. Valljuk be, abból nem sülhet ki rossz dolog, ha a világ egyik legkiforrottabb hibrid hajtásláncát és összkerékhajtását egyesítik.

A Toyota és a Subaru kapcsolatuk erősítése és kapacitásaik összehangolása révén dolgoznának továbbra is együtt. Ennek érdekében megállapodtak abban, hogy a Toyota növeli tulajdonrészét a Subaruban, és a Subaru is vásárol Toyota részvényeket. A friss, tervezett részvényvásárlás alapján a Toyota által megvásárolandó újabb részvényekkel a Toyota 16,83 % szavazati joga a Subaruban elérné a legalább 20 %-ot, ami által a Subaru várhatóan a Toyota társult vállalatává válik.