Tovább öregedik az európai járműflotta

Közzétéve:
2019-07-01, 09:21

Magyarországon is egyre magasabb az autók átlagéletkora.

Sokan gondolhatják azt, hogy csak idehaza jellemző tendencia az, hogy évről évre öregebb járművek futnak a magyar utakon. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint azonban kiderül, hogy az öreg kontinensen szintén nő a gépjárművek átlagéletkora, még ha nem is olyan mértékben, mint Magyarországon.

Európa útjain a személyautók átlagéletkora 2013-ban még 10,5 év volt, ezzel szemben 2017-re 11,1-re nőtt ez az adat. A 3,5 tonnát meghaladó teherautók esetében 11,6 évről emelkedett fel 12 évre az „átlagéletkor”, míg a kisteherautók mezőnyében 10,4-ről 11 évre módosult a statisztika 2017-re.

Hölgy használtautó tulajdonos

Ehhez képest Magyarországon kicsit más a helyzet, itt néhány évvel öregebb járművekről lehet beszámolni. A 2002-es év után 2006-ban volt a „legfiatalabb” a hazai flotta, ekkor 10,3 év volt az átlag, 2013-ban azonban már 13 év volt az ide vonatkozó adat. Aztán ez a szám 2017-ben 14,1-re, majd egy évvel később 14,2-re emelkedett.

Ehhez az is hozzájárul, hogy nem feltétlenül fiatal járműveket importálunk külföldről, az új autók eladásai pedig csak kis mértékben növekednek. Kíváncsi leszek, mikor változik meg a helyzet olyan módon, hogy már csak minőségi, a hazai járműparknál fiatalabb használtautókat vásárolnak külföldről az emberek.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Opel Corsa GSi elölről
2020. március 17.
A Dacia pedig az egyetlen márka, amelynek járműparkja fiatalodik Magyarországon.
Dízel Audi hátulról
2019. november 19.
Így alakult a hazai autópiac az elmúlt több mint 15 évben.

További hírek