2023. november 22. | 19:54

Az ország minden pontján lehet találkozni az új táblákkal.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt., az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága és a Vuelta Sportiroda újabb 134 közúti jelzőtáblával jelentkezik, írja a masfelmeter.hu. A táblák a kerékpárosok előzésekor tartandó megfelelő oldaltávolságra hívják fel a figyelmet.

A táblák kihelyezésekor figyelembe vették a kerékpárosok javaslatait is. Erre a Tour de Hongrie Facebook-bejegyzéséből derült fény.

Pest vármegyében tíz ilyen táblát helyeztek ki. Vidéken is sok helyen találkozhatnak a járművezetők ilyen táblákkal: Békés, Somogy, Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében például nyolc, míg Bács-Kiskun vármegyében tíz táblát tettek ki a szakemberek.

Magyarországon a jelenleg érvényben lévő KRESZ szerint csak akkor lehet előzni, ha a megelőzni kívánt jármű mellett biztoonságos oldaltávolságot lehet tartani. Franciaországban, Belgiumban, Romániában, Portugáliában és Ausztráliában 1-1,5 méter körüli minimális előzési oldaltávolság az előírt.

Hazánkban ilyen számszerű szabály nincs érvényben. A hazai másfél méter kampánynak viszont eltökélt célja, hogy kerüljön be ez a szabályozás a magyar KRESZ-be.

Ez a gyakorlatban akkor valósítható meg, ha a kerékpáros megelőzésekor egy autós áttér a szemközti sávba mind a négy kerékkel. Erről a masfelmeter.hu készített egy videót is.

A videóban Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője és Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője mondták el azt, hogy miért kardinális kérdés betartani előzés során a másfél méteres oldaltávolságot. Ezt az autósok egy része irreálisan nagy távolságnak gondolja, ám a masfelmeter.hu oldalon kifejtik, hogy miért nem az.

Depositphotos