2024. november 19. | 13:57

A mai napon új korszak veszi kezdetét a Jaguar történetében.

A teljesen átalakult Jaguar márka feleleveníti a Copy Nothing hitvallását: a márka alapítója, Sir William Lyons által megfogalmazott filozófia mindenben az eredetiséget helyezi előtérbe.  

A Jaguar átalakulásának vezérfonala a gazdag modernizmus: egy olyan kreatív filozófia, amely a Jaguar márka vadonatúj világának minden elemét meghatározza.  Olyan alapvető értékeket foglal magában, mint a merész formatervezés, a váratlan és eredeti gondolatok, vagy a figyelmet magára rettenthetetlen kreativitásával felhívó márka-karakter. 

„A Jaguar gyökerei az eredetiségben keresendők. Alapítónk, Sir William Lyons azt vallotta, hogy 'a Jaguar semmit ne másoljon: legyen minden részletében eredeti.’

Ma ugyanezen filozófiát szem előtt tartva jelöljük ki márkánk jövőjét.  Az új Jaguar márka a gazdag modernizmus eszménye köré épül fel. Minden részletében fantáziadús, merész és művészi. Egyedülálló és rettenthetetlen.

Amint újraalkotjuk a Jaguart, ismét megragadjuk a márka esszenciáját, újfent életre keltjük azokat az értékeket, amelyek egykor oly népszerűvé és szerethetővé tették, miközben gondoskodunk arról, hogy a modern közönség számára is releváns legyen. Megteremtjük a jövő Jaguarját, helyreállítva annak státuszát, mint az ügyfeleink életét tartalmasabbá, a Jaguar közösségét gazdagabbá tevő márka” - mondta Gerry McGovern professzor, OBE, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója.

A változás jelképei: a Jaguar új márkaidentitása

Az újraalkotott Jaguar bemutatkozása a mai napon, annak a vadonatúj márkaidentitásnak a leleplezésével veszi kezdetét, amely drámai, új formanyelvvel hozza létre a márka egyedülálló karakterét. 
A változás négy jelképének mindegyikében ott rejtőzik a jelentés: egyrészt híven tükrözik a márka értékeit, másrészt előrevetítik mindazt, amire a jövőben számíthatunk a márkától.

Márkajelzés

A Jaguar új márkajelzése egyben a márka személyiségének a tükre.  
Az erőteljes, új grafikai elem a modernizmust ünnepli: geometrikus forma, szimmetria és egyszerűség jellemzi, amint váratlan megoldással egyetlen, harmonikus vizuális elemben egyesíti a kis és nagybetűket. 

Strikethrough

Ez a merészen megformált, lineáris grafikus elem semmihez sem fogható kiállást kölcsönöz a márkának. A Jaguar márkát azonnal felismerhetővé azonosító stíluselem leszámol az imitációkkal, és feloldja a hétköznapit.

Telített színek 

A dús, telített színek alkalmazása a Jaguar új márkaidentitásának egyik sarokköve, amely a márka értékeiben és művészeti kötődéseiben gyökerezik. A festők által alkalmazott elsődleges színek – a sárga, a piros és a kék – azok az építőkockát, amelyek minden esetben texturált felületen vagy mozgásban nyilvánulnak meg.

Márkalogó  

Az új márkalogó a Jaguar újragondolt Leaper figuráját: a márka eredetét azonosító szimbólumát ábrázolja.  Az előre lendülő alak a kiválóság megtestesülése, egyben a márka védjegye.
A monogram kifejező kód, a bevégzett munkára utaló jelzés. Záró vagy díszítő motívumként használjuk.

Copy Nothing

2024. december 2-án, helyi idő szerint 20:00 órakor a Miami Art Week rendezvényen mutatkozik be a Copy Nothing installáció, az új márka első globális és nyilvános megnyilvánulása, ahol egy jövőbeli formatanulmány: a Design Vision Concept formájában ölt testet a gazdag modernizmus kreatív filozófiája. 

 

A Copy Nothing kifejezés drámai, eltéveszthetetlen és váratlan meghatározása pontosan vezeti elő azt a félelmet nem ismerő szellemiséget, amire a jövőben a Jaguar márkától számíthatunk.

A Jaguar jelenléte a Miami dizájnhéten kihangsúlyozza a márka szerepvállalását, mint a művészi önkifejezés szószólója, annak minden formájában. A két helyszínen, aprólékos gonddal összeállított galériákon keresztül a Jaguar új és feltörekvő művészekkel osztja meg platformját, aki osztoznak a márkával annak Copy Nothing hitvallásán. 

„Ahhoz, hogy visszahozhassunk egy ilyen világszerte jól ismert márkát, rettenthetetlennek kellett lennünk. 

A Jaguar mindig is akkor hozta a legjobb formáját, amikor megkérdőjelezte a szokásokat. 

Ez a hitvallás ölt most testet márkánk ma bemutatott, vadonatúj identitásában, a következő hónapok során pedig további részleteket is elárulunk róla. 

Teljes újraindításról beszélünk: a Jaguar átalakul, hogy visszaszerezze egykori eredetiségét, és egy vadonatúj generáció számára szolgáljon inspirációként.

Izgatottan várom, hogy a világ végre megismerhesse a Jaguart" - mondta Rawdon Glover, a Jaguar ügyvezető igazgatója.

JLR

JLR, Depositphotos