2020. május 27. | 12:48

A versenyképesség növelése mellett a profit maximalizálására is nagy hangsúlyt fektetnek.

Jelenleg egy újabb válság nehezíti a gazdasági helyzetet, amelyben a koronavírus-járvány is komoly szerepet játszott. Ez a válság az autóipart is érinti, amelyben más szektorokhoz hasonlóan még nagyobb lett a piaci verseny. Éppen ezért a Renault-Nissan-Mitsubishi egy új stratégiát dolgozott ki, amellyel minden kontinensen és régióban a lehető legsikeresebbek szeretnének lenni.

A legfőbb változtatás az ún. leader-follower séma kialakítása volt, amely röviden lefordítva annyit jelent, hogy minden piac minden szegmensében kijelölik a három márka valamelyikének egy modelljét, amely vezető pozícióba kerülhet, a „testvérmodellek” pedig ehhez igazodnak majd. Így igyekeznek növelni a piaci versenyt és a profitot. Ennek a stratégiának több alapköve van:

  • egységes szabványok kidolgozása, még több közös platform és hajtáslánc megalkotása
  • szegmensenként egy kiemelt modellre koncentrálnak, amelyet a partnervállalatok kísérőmodelljei követnek

Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően az egy modellre vetített befektetés akár 40 százalékkal is csökkenhet a szövetséges-rendszerből fakadó eddigi előnyökön felül. Azt is eldöntötte a három vállalat továbbá, hogy a fő működési területükön mindannyian ún. referencia-régiókat hoznak létre, ahol az egyes vállalatok a saját központi régiójukra koncentrálhatnak, ezzel növelve versenyképességüket példát mutatva a konszerntársaknak.

A Nissan például Kína, Észak-Amerika és Japán referenciája lesz, míg a Renault Európára, Oroszországra, Dél-Amerikára és Észak-Afrikára koncentrál majd. A Mitsubishi pedig a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége és Óceánia régiójában végzi legfőbb tevékenységeit. Így jobban ki tudják majd aknázni a közös erőforrásokat, valamint könnyebben eloszthatók lesznek a fix költségek.

Néhány példát is felhoztak arra, hogyan tervezték meg a vezető modellek kialakítását. A C-SUV szegmensben a konszern modelljeinek 2025 utáni megújulását a Nissan vezeti majd, míg az európai B-SUV szegmensben a Renault irányításával versenyez a konszern. Latin-Amerikában például négy platformot is használnak a B-szegmensben, a jövőben ezt egyre csökkentik, amelyre a Renault és a Nissan modelljeit is építik majd. Délkelet-Ázsiában és Japánban pedig a kei-car optimalizáláson lesz a hangsúly, amelyben a Nissan és a Mitsubishi lesz a főszereplő. Ezekkel 2025 utánra a konszern modelljeinek fele a leader-follower elvet követve készül.

A technológiák fejlesztése terén is kialakítottak „vezető szerepeket”: az önvezető autók esetében a Nissan, az autók közti kommunikációban a Renault és a Nissan, az elektromos architektúrák fejlesztésében szintén a Renault, míg az elektromos hajtásláncok terén a Nissan lesz a kiemelt szereplő. A plug-in hibrid technológia továbbvitele pedig a Mitsubishi feladata lesz a konszernen belül.

 „Ez a fajta szövetség egy egyedülálló stratégiai és működési partnerség az autógyártás világában, és ez hatalmas előnyt nyújt a folyamatosan változó autóipari világban. Az új üzleti modell lehetővé teszi Renault-Nissan-Mitsubishi számára, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a tagok eszköztárából és teljesítőképességéből, miközben tiszteletben tartjuk azok egyéni kultúráját és örökségét. A szövetség három tagja képes lesz földrajzi határokon átnyúlva minden ügyféligényt kielégíteni, legyen szó szegmensről vagy technológiáról úgy, hogy egyéni versenyképességük, fenntartható jövedelmezőségük, társadalmi- és környezeti felelősségvállalásuk súlya is növekedhessen.” – mondta Jean-Dominique Senard, a szövetség és a Renault elnöke.

Ha ezek után kedvet kaptál egy francia járgányhoz, nézd meg ezt az Alapjárat tesztvideót!

Reanult sajtóinformáció