2021. november 19. | 18:19

A bíróság szerint az autógyártónak már 2008-ban nyilvánosságra kellett volna hoznia a botrányt kirobbantó motorterveket. A befektetők a részvényárfolyamok zuhanása miatt kártérítést követelnek.

Továbbra sem csendesedik az autóipar történetének egyik legnagyobb port kavart ügye, a Volkswagen dízelbotránya. A német autógyártó 2015-ben ismerte be, hogy csaltak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatokkal, ám az ügy egészen 2008-ig visszavezethető.

A német bíróság csütörtökön kimondta, a Volkswagennek már akkor nyilvánosságra kellett volna hoznia a botránnyal összefüggésbe hozható motorterveket. A befektetők a részvényárfolyamok zuhanása miatt kártérítést követelnek. A VW azonban azt állítja, minden bemutatási kötelezettségének eleget tett, így a kompenzációs igények teljességgel megalapozatlanok. A dízelbotránnyal kapcsolatban a Volkswagen eddig 32 milliárd euró feletti összeget volt kénytelen kifizetni.

A befektetők követeléseinek csak akkor lehet alapja, ha bebizonyítják, hogy a vállalat vezetőségének valamelyik tagja a botrány kirobbanása előtt már tudott a tesztek meghamisításáról, közölte a Braunschweigben székelő regionális bíróság.

„A Volkswagen igazgatói tanácsának 2015 nyara előtt nem volt tudomása arról, hogy az Egyesült Államokban forgalmazott járművekben olyan berendezés található, melynek használata a helyi törvényekbe ütközik. A mostani bíróság ügy témája, hogy a VW eleget tett-e a bemutatási kötelezettségének a részvényesek és a tőkepiac irányába, a kártérítésre vonatkozó igényeket tehát megalapozatlannak tartjuk” – áll a Volkswagen által kiadott közleményben.

Úgy tűnik a Volkswagen nem tud szabadulni ettől a tehertől, ám a múlt heti hírek alapján eggyel kevesebb helyre kell összpontosítaniuk az energiájukat, hiszen Svájcban lezárták a dízelbotránnyal kapcsolatos nyomozást.