Újdonság a láthatáron, önvezetővé válhat a 4-6-os villamos

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2019-10-03, 09:22

Eltűnhetnek a villamosvezetők a Combinókról.

A Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója, Dr. Ludvig László nagyobb lélegzetvételű interjút adott az Autopro.hu-nak. Számomra a beszélgetés legizgalmasabb része az volt, amikor az interjúalany a 4-es és a 6-os villamos önvezetővé válásáról kezdett el beszélni.

A nagykörúti villamosvonal-hálózat a budapesti tömegközlekedés egyik neuralgikus pontja, naponta közel 220 000 ember utazik a Combinókon. Nem véletlen, hogy mindig óriási felzúdulást okoz, amikor nekiesnek a sínpályák felújításának a világ egyik legforgalmasabb villamosvonalán.

A 4-es villamos szemből

Ha nem is a közeli jövőben, de önvezetővé válhat a körúti Combino. Ez nem lenne annyira szokatlan jelenség Budapesten, hiszen a 4-es metró szerelvényei ugyebár vezetőfülke nélkül ingáznak a Keleti pályaudvar és Kelenföld között.

„Két éve Potsdamban bemutattuk a szakmai közösségnek az önvezető Combino villamost, de ez még fejlesztési fázisban van. Mivel K+F (Kutatás-fejlesztés) részlegünk aktívan részt vesz a munkában, a tesztek egy részét szívesen végeznénk a budapesti Siemens villamosokon. Pontos időpontot ma még nehéz lenne megadni, szerintem jópár év eltelik még, hogy a 4-es metró szerelvényeihez hasonlóan el lehessen bontani a villamosok vezető állását is” – mondta Ludvig László a Combinóval kapcsolatban.

Ha nagyon nem akarsz dolgozni, akkor akár 50 percig azt is nézheted, hogyan közlekedik a 4-es villamos:

Kapcsolódó írások

Kerékpársáv Budapesten
2020. május 13.
Furcsa jelzőtáblával találkozott a Kreszprofesszor a Nagykörúton.
Budapesti dugó
2019. április 16.
A Budapesti Mobilitási Terv sok egyéb projekt mellett mindhárom verziója számol azzal, hogy bevezetésre fog kerülni a dugódíj a fővárosban

További hírek