A Rolling Barriert Ázsiában már széleskörűen alkalmazzák.
Újfajta szalagkorlátot telepítenek Veszprém megyében, ami ugyan drágább, mint a hagyományos szalagkorlát, de a tapasztalatok alapján jóval hatékonyabb annál.
A távol-keleti rendszer beszerzése és kiépítése 50 millió forintba kerül, a telepítésre a 82. számú főközlekedési útvonal egy 200 méteres szakaszát jelölték ki a szakemberek, amit a rendőrség ajánlott a figyelmükbe. Az új típusú korlát telepítésére áprilisban kerülhet sor, utána indul a tesztidőszak az autóforgalom bevonásával.
A dél-koreai fejlesztésű Rolling Barrier esetében a fém korlátelemek közé hordó alakú elemeket szerelnek be. Utóbbiak felfüggesztése nem merev, a műanyag idomok csapágyazottak, így képesek forogni a hossztengelyük körül. Ez egyrészt azért jó, mert a járművek baleset esetén nem egy merevebb fém korlátnak ütköznek, így az energiaelnyelés hatékonyabb, az autók emiatt kevésbé törnek össze. A rendszer másik előnye, hogy kellően lapos szögű becsapódás esetén a gördülő elemek visszaterelhetik az elszabadult járművet az úttestre.
IntEngineering: From rolling barrier systems to direction arrow markings, these road-related innovations are making our streets better and safer. ?
— PublicAccessAmerica (@PublicAccessPod) December 30, 2020
Find more at https://t.co/DT8QrnUtzZ#engineering pic.twitter.com/8q1PnGayvI
A Rolling Barrier eddig leginkább Kínában és Dél-Koreában terjedt el, használják autópályák ellentétes forgalmi irányú pályatesteinek az elválasztására, nem ritkán dupla sorban telepítve. Veszélyes útkanyarulatokban is alkalmazzák a rendszert a koreaiak, illetve hídlábak, villanyoszlopok vagy nagyobb fák elé is felszerelik. Keleti szomszédunk, Románia is szerelt már fel ilyen korlátrendszert, lehetséges, hogy idővel az öreg kontinensen is elterjed a használata.