szombat - 2024. május 18.
18 °C
időjáráserős felhőzet
95 616 Ft
100 669 Ft
D 607 Ft

A VW-csoport üzleti szemléletébe nem férnek bele a hagyományos autók

A vállalat a prémium piacra szeretne összpontosítani.

A Volkswagen-csoport (nem csak az anyamárka) a termékek minőségének növelésével szeretné megnyerni magának a prémiumautók iránt érdeklődő vásárlók figyelmét. Ezen folyamat során lényegesen kevesebb modellre akar koncentrálni a vállalat, amely a következő nyolc évben a belső égésű motorral hajtott járművek 60 százalékát megszüntetné.

A hagyományos autóktól való eltávolodást a vállalat pénzügyi vezetője, Arno Antlitz vetítette előre a Financial Timesnak adott interjújában. Mint kifejtette, a mennyiség helyett most inkább a minőségre és a haszonkulcsra koncentrálnak. A szemléletváltással járó hatások az európai piacon lehetnek a leginkább érezhetők, ahol a VW-csoport egésze több mint 100 modellel rendelkezik számos márkája között elosztva.

Összességében a német autóipari konglomerátum által értékesített autók jelentős áremelkedésen mentek át az elmúlt években és úgy tűnik, a tendencia folytatódni fog. Mivel egyre több és több elektromos autó jelenik meg, logikus, hogy a vállalat a benzin- és dízelüzemű autók végének kezdetét prognosztizálja.

2030 után tehát várhatóan jóval kevesebb hagyományos autót értékesít majd a VW-csoport, mint most. Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt a hagyományos motorok közül a nagy lökettérfogatúak a legveszélyeztetettebbek, ezért a W12-es az évtized végéig eltűnik. Emlékeztetőül, a Bentley 2016-tól kezdve csak plug-in hibrid és tisztán elektromos modelleket kíván értékesíteni.

Nyitókép forrása: Pixabay

Forrás: