Azok után, hogy a Volkswagent folyamatosan érték támadások és hatalmas, rekordméretű bírságokat kapott, most ismét a károsanyag-kibocsátási normák miatt lehet gondban. Az Európai Unióban ugyanis az új járműveknek egyre szigorúbb elvárásoknak kell megfelelniük, ilyen a 2020-tól előírt kilométerenkénti legfeljebb 95 grammos szén-dioxid kibocsátás is a személyautóknál adott flottát tekintve.

2020-as Volkswagen Golf GTI elölről

A nagyobb autógyártók attól félnek, hogy a járvány következtében jelentősen visszaeső elektromos autó eladások miatt nem tudják teljesíteni az elvárásokat, ezáltal pedig hatalmas büntetésekre számíthatnak. A büntetést úgy határozták meg, hogy az autóipari szereplőknek mindegyik, a norma határt átlépő eladott autó után minden egyes plusz grammot követően 95 eurót kell fizetni.

Egy elektromos rendszerrel rendelkező Volkswagen töltő egy autóval háttérben

Ezzel együtt viszont az autógyártók kezdenek összefogni egymással, hiszen ezek a bírságok hatalmasok lehetnek. Az összefogás lényege, hogy azok az autógyártók, akik jól állnak, összefognak olyanokkal, akik számára büntetés várna. A Volkswagen a kínai tulajdonú MG-vel, az FCA és a Honda a Teslával, a Volvo pedig a Forddal alkot párost a kibocsátások terén. És habár még így is a határon mozognak, a Volkswagen pénzügyi igazgatója, Frank Witter elmondta, hogy félre tettek már pár száz millió eurót arra az esetre, ha nem sikerülne megugrani az elvárt normát.

Amennyiben érdekelnek a dízel Volkswagen modellek, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, YouTube csatornánkon is megtekintheted.

Nyitókép: Volkswagen