2020. november 03. | 15:00

Sokadszorra okoznak gondot a Volkswagennek a kibocsátási szabályozások.

Azok után, hogy a Volkswagent folyamatosan érték támadások és hatalmas, rekordméretű bírságokat kapott, most ismét a károsanyag-kibocsátási normák miatt lehet gondban. Az Európai Unióban ugyanis az új járműveknek egyre szigorúbb elvárásoknak kell megfelelniük, ilyen a 2020-tól előírt kilométerenkénti legfeljebb 95 grammos szén-dioxid kibocsátás is a személyautóknál adott flottát tekintve.

A nagyobb autógyártók attól félnek, hogy a járvány következtében jelentősen visszaeső elektromos autó eladások miatt nem tudják teljesíteni az elvárásokat, ezáltal pedig hatalmas büntetésekre számíthatnak. A büntetést úgy határozták meg, hogy az autóipari szereplőknek mindegyik, a norma határt átlépő eladott autó után minden egyes plusz grammot követően 95 eurót kell fizetni.

Ezzel együtt viszont az autógyártók kezdenek összefogni egymással, hiszen ezek a bírságok hatalmasok lehetnek. Az összefogás lényege, hogy azok az autógyártók, akik jól állnak, összefognak olyanokkal, akik számára büntetés várna. A Volkswagen a kínai tulajdonú MG-vel, az FCA és a Honda a Teslával, a Volvo pedig a Forddal alkot párost a kibocsátások terén. És habár még így is a határon mozognak, a Volkswagen pénzügyi igazgatója, Frank Witter elmondta, hogy félre tettek már pár száz millió eurót arra az esetre, ha nem sikerülne megugrani az elvárt normát.

Amennyiben érdekelnek a dízel Volkswagen modellek, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, YouTube csatornánkon is megtekintheted.

Nyitókép: Volkswagen