Még sosem teszteltem a Proace-hez hasonló családi autót. 2013 óta beszélhetünk magáról a Proace-ről, melyet a palettán az eggyel nagyobb Hiace követ. Létezik belőle rövid, hosszú, kisteher és 7 személyes csapatszállító, tolóajtós és klasszikus ajtós, attól függ, hogy mire van az embernek szüksége. Nem szeretnék sportszerűtlen cikket írni, így nem mondom, hogy beleszerettem a gépbe, hiszen egészében távol áll az én ízlésemtől, azonban ha valamivel le kéne ugrani hatan Horvátországba vagy a Balára, biztosan ott lenne a listán. És nem is véletlenül, mások is hasonlóan gondolkodhatnak, hiszen ha azt nézzük, hogy a nyerstégla alakú egyterűek mennyire nagy sebességgel mennek ki a divatból azt látjuk, hogy mégis elkelt a Proace-ből 9270 darab tavaly csak Európában. A tesztautó, ami hozzám került a legújabb 1,2-es, 110 lóerős verzió, tehát a leggyengébb változata a kínálatnak.

toyota proace city verso teszt alapjárat

Ezzel sosem fogsz kitűnni sehonnan

Főleg azért nem, mert PSA alapokon nyugszik, és szinte ugyanúgy néz ki, mint a szintén zenész vetélytársak: a Citroën Berlingo és a Peugeot Rifter. A Toyota logókon kívül a hátsó lámpa elrendezésén, az orron húzódó díszcsíkon és a kissé máshogy domborított alsó lökhárító lemezen kívül az égvilágon semmit nem változtatott a megjelenésen. Talán nem is volt rá szükség. A magasabb felszereltséghez tartozik 17 colos alufelni is, ezzel talán kevésbé tűnik átlagosnak, ám ha csak a kerekekre van szükséged az eléggé borsos, önmagában cirka 600 000 forint.

toyota proace city verso teszt alapjárat

A Proace 4750 mm-es hosszával már okozhat némi fejfájást, ám ha a rövid verzió mellett dönt az ember, ez a szám lecsökken 4403 mm-re, amivel szerintem továbbra is egy tehénnek számít. A hosszú kivitel esetén 2693 liter, a rövidében pedig 2126 liter a csomagtér, persze a tesztautó esetében ez a plusz 500 liter bizony a harmadik üléssor. 2107 mm széles és 1812 mm magas, amivel szemből és hátulról is szó szerint egy falnak tűnik.

Az utasteret sem a Hilton ihlette

Van az a mondás: egyszerű és nagyszerű. Na, ezt lehet mondani a Toyota Proace belsejére. Az égvilágon semmi nincs benne túlbonyolítva, megvannak a legalapabb extrák, mint a klíma és a bluetooth vezérlős kihangosító és médiaközpont. Sötétített ablakok a hátsó sorokban és elektromosan lehúzhatók a másodikban. Kész. Ennyire van szüksége az embernek, ha A-ból B-be repteti a családot, barátokat. A tesztautó Family felszereltségéhez járt a bőrkormány és a pihés szövet szőnyeg előre, de semmi nagyzolás, ez egy igásló kérem szépen. Arra való, amire való, nem szórakozni ülsz bele!

toyota proace city verso teszt alapjárat

A szövet ülések egyébként kellően székérzetűek ahhoz, hogy elhidd, tényleg egy igazi fuvaros vagy, a lehajtható retró könyöklők leginkább egy ékre hasonlítanak, csak fokozzák az átszellemülést, melynek habjára a cserit egyértelműen a középkonzolba elhelyezett váltó teszi fel. Már csak a kormánynak kéne vízszintbe kerülni, egy trucker sapka és senki meg nem mondja, hogy nem Zsolti vagy a fuvaros Nyékháza-Alsóról.

Dízelt vagy ne?

Nem hagyott a gyártó túl sok gondolkodni valót a vásárlóknak, hiszen összesen kétfajta motor áll rendelkezésre, egy háromhengeres, 1,2 literes benzines és egy PSA-féle 1,5 literes dízel, mert ugye a Toyota 2018-ban befejezte a dízelek gyártását. Toyotás Ádám kolléga ritkán mond ilyet, de azt mondta inkább lenne dízel. Mert hát ez a három henger a 110 lóval nem éppen ideális, sokat eszik és nem is megy. Akkor legalább enne keveset és menne.

toyota proace city verso teszt alapjárat

Egyébként nem éreztem botrányosan kevésnek ezt a 110 lovat, ám tény, hogy rendesen megpakolva emberekkel nem is próbáltam ki. Lehet, hogy nyögne már szegény. Így is 7-8 liter között evett, ami tényleg nem túl szép eredmény 2021-ben, bár szerintem nem is katasztrofális annak ellenére, hogy ennek bizony nyomni kell a szemét rendesen, hogy normálisan elindulj, előzz vagy bármit csinálj. A dízelesről azt pletykálják, hogy 4 liter környékén eszeget vegyes fogyasztással, az már jóval barátibbnak hangzik.

Jól guruló doboz ez

Vezetni viszont egészen kellemes, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű, kicsit pattog üresen, de nem vészes, az úttartása rendben van, ám olyat dől, mint Béla bá a reggeli tüske után. Na, ez mondjuk tényleg nem kanyarvadászatra való, szóval épp, hogy nem hülyeség kanyartulajdonságokat emlegetni. Ha az ember megszokja a szögletes kocsiszekrény méreteit, egészen könnyen manőverezhető. Ebben persze sokat segít a magas felszereltségi szinteken járó holttérfigyelő, keresztirányú forgalom figyelő és persze a parkolókamerák és radarok. Van tempomat is, meg sávelhagyásra figyelmeztető, szóval tényleg benne van minden, amire csak szüksége lehet egy ilyen autó tulajdonosának. A tesztautóban hatsebességes manuális váltó volt, de mind a két motor elérhető a Toyota nyolcsebességes automatájával is.

toyota proace city verso teszt alapjárat

Ár és összegezve

Összességében, ahogy arra már kitértem családoknak, baráti társaságoknak tökéletes autó, forgató csoportok, kisebb stábok is elutazgathatnak vele, mindent tud, amire szükség lehet és életbevágó. Emellett pedig egy megfizethető darab. Fontos kiemelni, hogy a családi autó támogatással akár 3 197 000 forint árelőnnyel is megvásárolható, a kedvezmény nélküli árlista pedig 6 290 000 forinttól kezdődik, amelyért az 1,2 literes, rövid verziót kaphatja meg az ember. A tesztautó ára 8 430 000 forinttól kezdődik, amely szintén a benzinest, manuális váltót és 7 üléses kivitelt jelenti, a csúcsfelszereltség és dízel hajtás, a hosszú kivitel esetén 9 950 000 forinttól kezdődik, de természetesen mindent lehet még fokozni. Fontos kiemelni, hogy a tesztautó kivitel jelenleg a Toyota Best Buy programjában szerepel, melynek keretei között 3+2 év extra garanciát vállal a gyártó.

Nézd meg az új Toyota Yarisról készült tesztvideónkat:

Toyota Proace City Verso 1.2 2021

  • Lökettérfogat: 1199 cm3
  • Hengerek / szelepek: 3 / 12
  • Max. teljesítmény: 110 LE
  • Max. forgatónyomaték: 210 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4750/2107/1812 mm
  • Tengelytáv: 2785 mm
  • Saját tömeg: 1600 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 6,7 l / 100 km
  • Tesztfogyasztás:7,5 l /100 km
  • CO2 kibocsátás: 126g /km