5. Porsche Panamera
Ki ne ismerné a Porsche Panamerát? A méretes túrakupét, ami egyszerre gyors és kényelmes? A papíron liftback vagy fastback szedánként megnevezett Panamera egy prémium jármű és bár hasonlít a 911-re, a két kocsi között a legnagyobb különbség a célokon van, mivel míg a 911 inkább a teljesítményre és a vezetési élményre fókuszál, a Panamera fő célja a sportosság mellett a luxus megteremtése.
A 2016 óta második generációját taposó Panamera mindig kedvelt volt a rajongók között, főképp az előbbi okból kifolyólag, mivel kinézetre sportautó hatását keltette, emellett azonban sokkal tágasabb és több helyet biztosít. Itthon 2023-ban 10 darabot helyeztek eddig forgalomba újonnan és valószínű, hogy ez a szám erősen nőni fog az év végéig.
A Panamera több motorváltozattal érhető el, legyen szó benzines, dízel vagy plug-in hibrid hajtásról. Az alapmotor egy 2,9 literes, ikerturbós V6-os hátsókerék-meghajtással párosítva és 325 lóerőt képes kipréselni magából, míg a paletta legerősebbje a Sport Tursimo, amely megjelenésekor, 2017-ben a világ legerősebb, utcai forgalomban is használható autója volt 671 lóerővel.
Bár a 2021-es ráncfelvarrás óta nem sok változás ment végbe az autón, néhány extrával minden évben igyekeznek felkelteni a vevők figyelmét, így idén a minden modellben alapfelszereltséggé váló sávtartó rendszer lett az újdonság. Az ára sem piskóta, egy Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo például majdnem 50 millió forint körül indul.
Datahouse