2. Dacia Sandero, Hyundai i10, Kia Picanto – 4 999 000 forint
Hármas holtverseny a második helyen! A koreai Hyundai-Kia két terméke azonos feltételek mellett kínál szinte azonos autókat, ami nem csoda, hisz lényegében ugyanaz a két modell.
A Dacia ezzel szemben egész más koncepciót követve furakodott be az előkelő pozícióba. Az egész listát figyelembe véve ugyanis ez a leginkább élhető méretekkel rendelkező négykerekű, amely kisebb családoknak is alkalmas lehet a kedvező árú autózásra.
Ahogy a Stepway változatnál, úgy a „sima” Sandero esetében is csak hitelre vásárolva él a kedvező árcédula, bár a forint alapú, 0%-os THM-es ajánlat igen vonzó lehet azok számára, akik nem tudnak zsebből kifizetni ötmilliót – pontosabban 5 349 000 forintot, ennyi ugyanis az SCe 65 Essential listaára azonnali vásárlás esetén.
A egyliteres szívómotor nem váltja meg ugyan a világot, 66 lóereje és 95 Nm-es csúcsnyomatéka elég lehet a ráérős sofőröknek – már csak azért is, mert 16,7 másodpercnél hamarabb nem éri el a százas tempót, végsebessége pedig csupán 158 km/óra. Viszont 328 literes csomagtartóval rendelkezik, és 4088 mm-es hossza is a legnagyobbak közé tartozik a kisautók között.
A Hyundai i10 1.0 MPi Life kiadással, valamint az importőr 300 ezres kedvezményével fér be a bűvös ötmillió alá. Tempomat, manuális klíma, osztottan dönthető hátsó ülések, első elektromos ablakok, bőrkormány, LED menetfény, illetve elektromosan állítható és fűthető külső tükrök is járnak hozzá.
A Kia Picanto lényegében ugyanaz, mint az i10, csak más kinézettel. Silver felszereltséggel fér be az ötmilliós határ alá, bár ezúttal le kell mondanunk a LED nappali menetfényről, viszont kapunk automatikus világításkapcsolást
A 998 köbcentis benzinmotor egyik modell esetében sem művel csodát, 67 lóerős teljesítménnyel és 96/98 Nm-es (nagyobb a Kia esetében) maximális forgatónyomatékkal támadja az aszfaltot, ami 14,8 másodperces gyorsulást és 156/158 km/órás végsebességet eredményez.
