9. Jim Clark – 1963 – 7/10 (70%) – 3 futammal a vége előtt
A Forma-1-ben már a kezdetek óta létezik a tuti siker receptje. Ha egy adott korszak egyik legjobb pilótáját a legjobb tervező által megálmodott autóba ülteted, a győzelmek szinte automatikusan érkeznek majd.

Ez történt Jim Clark és a Colin Chapman tervezéséből született Lotus 25 esetében. A brit versenyző az 1963-as világbajnoki címet meggyőző fölénnyel nyerte meg.
A szezon első futama ugyan nem alakult jól Clark számára, hiszen Monacóban csak a nyolcadik lett. Ezt követően azonban zsinórban négyszer intették le elsőként: Belgiumban, Hollandiában, Franciaországban és Nagy-Britanniában.
Németországban második lett, Olaszországban ismét elsőként ért célba. Az Amerikai Nagydíjon a dobogó legalacsonyabb fokára állhatott fel, amivel bebiztosította bajnoki címét 3 futammal a 10 nagydíjból álló idény vége előtt.
A dominancia még kimagaslóbb lett volna, ha Clarknak nem kellett volna váltóhiba miatt feladnia a szezonnyitó Monacói Nagydíjat. Utólag azonban aligha rágódott ezen.