A Honda már autonóm munkagépeket (AWV) is gyárt, a teljesen elektromos hajtású prototípusok egy új-mexikói építkezésén segítettek az építőmunkásoknak, akik egy jövőbeli napelemfarm létrehozásán ügyködtek.

A teszt során a robotoknak számos feladatot kellett végrehajtaniuk, beleértve a vontatást, valamint az olyan anyagok szállítását, mint a víz és egyéb ellátmányok. Ez volt az első olyan kísérlet, ahol a Honda egyszerre több önvezető munkagépet vetett be, hogy lássa, képesek-e kooperálni egymással.

Az autonóm járművek a Black&Veatch 1000 hektáros munkaterületén álltak munkába, a Honda a napelemek miatt választotta a helyszínt. A teszt előkészítő fázisában a Honda feltérképezte a helyszínt, hogy az operátorok pontosan meghatározhassák a masinák indulási és megállási pontjait. Egy felhőalapú applikációs felület segítségével a járműveket egy pontos helyre lehetett kiküldeni.

A haszongépek GPS-t, valamint egy sor érzékelőt, köztük radart, lidart és sztereoszkópos kamerát használnak a célpont megtalálása és az akadályok elkerülése érdekében. Szükség esetén távirányítással is vezethető az AWV, amit ebben az esetben a kezelő terelget ide-oda.

Az önjáró konstrukciók 400 kg teher szállítására és 721 kilónyi súly vontatására képesek. A jelentések szerint akár nyolc órán át is képesek dolgozni, és magas hőmérséklet mellett is jól bírják a strapát. A feltöltésük ugyanakkor körülbelül hat órát vesz igénybe.

Ezeket a gépeket úgy tervezték, hogy elég robusztusak legyenek ahhoz, hogy valódi segítséget tudjanak nyújtani a kemény terepen végzett építkezéseken, mindeközben pedig centiméternyi pontossággal tudnak beállni oda, ahova küldik őket.

A Honda nem közölte, hogy mikor tervezi kereskedelmi forgalomba hozni az egyelőre név nélküli gépet, csupán annyit mondott, hogy a vállalat folytatja a technológia fejlesztését, és várja azon építőipari cégek jelentkezését, akik szívesen felmérnék a jármű alkalmazhatóságát a munkájuk során.