Ettől a héttől már nem feltétlenül kell érintésvédelmi felülvizsgálat.
Egy törvénymódosítás hozta a megváltást, aminek a tölthető autókat használók, vagyis a tisztán elektromos és a plug-in hibrid tulajok örülhetnek - derül ki a Villanyautosok.hu beszámolójából.
Régóta húzódó problémák hegyei közül volt az egyik a műszaki vizsgaközpontok körül, hogy egyes műhelyek a vizsgáztatás során szükségesnek tartották az érintésvédelmi felülvizsgálatot, mások pedig nem. Jó magyar szokás átláthatatlan bürokráciával bonyolítani az emberek életét, aminek egyik oka, hogy miközben a technológia fejlődés előre megy nem hátra, addig a jogszabályi környezetet fejlesztése - a mostanában hozott törvényekből kiindulva, talán hagyományőrzés céljából - sokáig kitart a régi értékei mellett.
Egyes vizsgaállomások az életszerűség elve mellett értelmezték, míg mások szóról szóra betartották a 6/1990 (IV.12. ) KöHÉM rendelet 9. § (3) pontját, miszerint a villamos meghajtású, valamint villamos berendezéssel felszerelt járműnek meg kell felelnie a vonatkozó érintésvédelmi előírásoknak. Ez a pont elektromos autók esetén kevésbé tűnik logikusnak, mint mondjuk a felsővezetékkel rendelkező trollik vagy akár a hálózatra dugható lakókocsik esetében, de egyes vizsgaközpontok biztos ami biztos alapon extra költségekkel terhelték a tulajokat.
Gyakorlatban többnyire úgy nézett ki a dolog, hogy akkor mehetett műszakira az autó, ha 30 napnál nem régebbi érintésvédelmi igazolással rendelkezett, vagy helyben csináltatott egyet a tulajdonos, mivel az autóban nagyfeszültségű rendszer működik. Bár a megkérdezett elektromos autóhasználó szerint a vizsgálat során az autót, az akkut és a fedélzeti töltőt nem nézték meg, viszont a konnektoros fali töltőt és a volt Type-Type kábelt igen. A töltőkábeleken ellenállást mértek 10-15 percig, megnézték a karosszéria és a kábel földelésének összefüggését, majd 8-20 ezer Ft ellenében jegyzőkönyvet adtak a vizsgálatról.
Az augusztus elsején megjelent Magyar Közlöny egy része a technológiai és ipari miniszter 9/2022. (VIII. 1.) rendelete a közlekedési hatóság jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szól, ahol a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990 (IV.12.) KöHÉM rendelet módosításaként 10. §-hoz 7a pontként beszúrták: Az MR. 9. § (3) bekezdésében meghatározott követelmény teljesítésének ellenőrzése – a trolibuszok kivételével –, ha a hibrid és tisztán elektromos hajtáslánc elemei a vizsgálat során sértetlenek és gyári kivitelűek, nem része az időszakos vizsgálatnak.
Magyarul, ha sértetlen és nincs módosítás a hajtáslánc elemein, akkor ettől a héttől már nincsen szükség érintésvédelmi vizsgálatra a műszaki vizsga során.