2023. szeptember 07. | 13:00

A Mach-E Rally kivitel nagyon látványos lett, de a lemezek alatt is történtek változások.

Bemutatkozott a Mustang Mach-E legújabb verzirója, amely a Rally utónevet kapta, ez alapján már sejthető, hogy ezt nem csak aszfaltos útra szánta a gyártó. Már külsőre is szembetűnő a különbség az alapmodellhez képest, hiszen magasabb, méretes hátsó szárnyat és egyedi, 19 colos felniket kap.

Összesen 2 centivel emelték meg a hasmagasságot a Mach-E GT-hez képest, valamint megkapta a fémrészecskékkel is töltött MagneRide lengéscsillapítókat. A két elektromotor összteljesítménye 486 lóerő, ehhez 885 Nm nyomaték társul. A 0-100-as sprintet 4 másodperc alatt letudja, a hatótávról azonban nincsenek pontos adatok.

91 kilowattórás akku dolgozik benne, amelyet 150 kW-tal is lehet tölteni egyenáramról. 385 mm-es féktrácsákat kap előre vörös féknyergekkel. A tervezéskor a Subaru raligépeit vették mércének, hosszas kilométereken át nyúzták terepen a prototípusokat.

A Ford kommunikációja szerint évtizedes tapasztalatukat és a raliban szerzett bajnoki címeiket adják most szimbolikusan a vásárlóik kezébe azzal, hogy egy ilyen gépet kínálnak. Egy olyan irányba viszik el ezzel a Mustangot, ahol korábban még nem járt.

A pontos piaci bevezetésről még nincsenek információk, ahogyan arról sem, hogy mennyibe fog kerülni a Mach-E Rally. Az biztos, hogy aki terepen csapatós villanyautóra vágyik, az most végre megtalálhatja a számításait.

Ford