2019. november 04. | 13:37

Gondolkodtál már valaha a Toyota Suprán? És a Lexus SC-n? Azt sem tudod mi az? Íme néhány nyomós érv a megvétele mellett!

4. Toyota Supra

Ha újdonságnak számít az SC300 és SC400, akkor a legfontosabb dolog, amit tudnod kell, hogy a Toyota Suprával közeli kapcsolatban vannak, azonban a Supra nem az SC300 nagytesója! A valóságban az SC300 a big brother, ugyanaz a motor és a váltó, ugyanaz a padlólemez, így a felfüggesztés is megegyezik. A fékek és az elektronika nagy része szintén közös, tehát lényegében az SC300 és SC400 minden fontos elemében megegyezik a Suprával.

A Supra a tunerek kedvence, végtelen utángyártott alkatrésszel, melyek nagy része az SC300-hoz is passzol, sőt ami nem motoralkatrész azmegy az SC400-hoz. A Supra a JDM kultúra csúcsán helyezkedik el, ezért minden rohadt drága hozzá és a lepukkant darabok is horror áron vannak, az SC300 és SC400 azonban jóval pénztárcabarát termékek.

3. A stílus

Az, hogy kinek melyik autó tetszik mindig szubjektív, döntse el az illető maga, hogy mibe akar pénzt locsolni. Az viszont vitathatatlan, hogy az SC300/SC400 sportos jegyekkel van felvértezve: elnyújtott motorháztatő, lapos tetővonal elegáns megjelenéssel, egy nagyobb hátsó szárnnyal teljesen a Suprára hajaz, de a farában talán van egy kis S13 is. A ’90-es években a Toyota tudta mi kell a népnek megjelenés terén!

2. Túlmotorizáltság és luxus

A ’90-es években a Toyota Supra szélsőséges motorja mindenkit rabul ejtett, nem csoda, hogy ez a mai napig tart. Ugyanez a túlmotorizáltság jellemzi a luxus kupé kategóriában található, nagy adag komforttal ellátott SC-t is. Nem túl sok autó büszkélkedhetett akkoriban memóriás ülésekkel, igényes faberakásokkal és bőrrel, a tervezésnél ügyeltek arra, hogy az SC jóval halkabb legyen, mint a Supra így nem spórolták ki a zajszigetelő anyagokat sem, ezen felül igyekeztek megtartani a kimagasló vezethetőséget is. Ezt a szellemiséget vitte tovább az LS400 luxuscirkáló, amely rendesen alávágott a német prémiumgyártók renoméjának.

Az erőforrás

A Lexus SC300 a 2JZ motoron osztozik a Toyota Suprával. A 2JZ egy kiváló egység, szinte a végtelenségik húzható teljesítménnyel, ebből következik, hogy az SC300 sem riad vissza attól, ha 400 lóerő fölé toljuk a számokat, lényegében egy turbófeltöltő kell a sikerhez. A fő probléma, hogy az SC300-ak nagy része automata váltóval van szerelve, ami annyira már nem lájkolja a lóerőtöbbletből származó nyüstölést.

Az SC400 már a 1UZ motorral volt szerelve, melynek első változata 1989-ben mutatkozott be, a V8-as, DOHC vezérelt motor megfizethető árat és rendkívüli megbízhatóságot mutatott, sokat hallottunk már 1 millió mérföldet futott 1UZ motorokról. Folyamatosan csiszoltak rajta, a rövid löket és nagy furatok miatt sokan a Ford 1990-es Coyote motorjához hasonlítják. 1991-től szerelték az SC400-ba, itt már egy 10.5-ös sűrítési aránnyal működött és a Toyota VVT-i változó szelepvezérlését is megkapta, így nyertek ki belőle 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot.

A Lexus SC tehát egy jóval komfortosabb termék a Suprához képest, sőt több motor közül tudsz választani és még olcsóbb is. Persze, a Suprát a puritánsága, nyers ereje miatt szeretjük, talán ezért is érdemes az SC300-at választani a 2JZ motorral. Az SC tehát befektetésnek sem rossz, hatékony keresgélést kívánok!

  • Címkék: