4 indok, hogy a Lexus SC300 / SC400-at válaszd

Közzétéve:
2019-11-04, 12:37

Gondolkodtál már valaha a Toyota Suprán? És a Lexus SC-n? Azt sem tudod mi az? Íme néhány nyomós érv a megvétele mellett!

4. Toyota Supra

Ha újdonságnak számít az SC300 és SC400, akkor a legfontosabb dolog, amit tudnod kell, hogy a Toyota Suprával közeli kapcsolatban vannak, azonban a Supra nem az SC300 nagytesója! A valóságban az SC300 a big brother, ugyanaz a motor és a váltó, ugyanaz a padlólemez, így a felfüggesztés is megegyezik. A fékek és az elektronika nagy része szintén közös, tehát lényegében az SC300 és SC400 minden fontos elemében megegyezik a Suprával.

Lexus SC300

A Supra a tunerek kedvence, végtelen utángyártott alkatrésszel, melyek nagy része az SC300-hoz is passzol, sőt ami nem motoralkatrész azmegy az SC400-hoz. A Supra a JDM kultúra csúcsán helyezkedik el, ezért minden rohadt drága hozzá és a lepukkant darabok is horror áron vannak, az SC300 és SC400 azonban jóval pénztárcabarát termékek.

3. A stílus

Az, hogy kinek melyik autó tetszik mindig szubjektív, döntse el az illető maga, hogy mibe akar pénzt locsolni. Az viszont vitathatatlan, hogy az SC300/SC400 sportos jegyekkel van felvértezve: elnyújtott motorháztatő, lapos tetővonal elegáns megjelenéssel, egy nagyobb hátsó szárnnyal teljesen a Suprára hajaz, de a farában talán van egy kis S13 is. A ’90-es években a Toyota tudta mi kell a népnek megjelenés terén!

Lexus SC300 tuning

2. Túlmotorizáltság és luxus

A ’90-es években a Toyota Supra szélsőséges motorja mindenkit rabul ejtett, nem csoda, hogy ez a mai napig tart. Ugyanez a túlmotorizáltság jellemzi a luxus kupé kategóriában található, nagy adag komforttal ellátott SC-t is. Nem túl sok autó büszkélkedhetett akkoriban memóriás ülésekkel, igényes faberakásokkal és bőrrel, a tervezésnél ügyeltek arra, hogy az SC jóval halkabb legyen, mint a Supra így nem spórolták ki a zajszigetelő anyagokat sem, ezen felül igyekeztek megtartani a kimagasló vezethetőséget is. Ezt a szellemiséget vitte tovább az LS400 luxuscirkáló, amely rendesen alávágott a német prémiumgyártók renoméjának.

Lexus Sc interior

Az erőforrás

A Lexus SC300 a 2JZ motoron osztozik a Toyota Suprával. A 2JZ egy kiváló egység, szinte a végtelenségik húzható teljesítménnyel, ebből következik, hogy az SC300 sem riad vissza attól, ha 400 lóerő fölé toljuk a számokat, lényegében egy turbófeltöltő kell a sikerhez. A fő probléma, hogy az SC300-ak nagy része automata váltóval van szerelve, ami annyira már nem lájkolja a lóerőtöbbletből származó nyüstölést.

Lexus SC400

Az SC400 már a 1UZ motorral volt szerelve, melynek első változata 1989-ben mutatkozott be, a V8-as, DOHC vezérelt motor megfizethető árat és rendkívüli megbízhatóságot mutatott, sokat hallottunk már 1 millió mérföldet futott 1UZ motorokról. Folyamatosan csiszoltak rajta, a rövid löket és nagy furatok miatt sokan a Ford 1990-es Coyote motorjához hasonlítják. 1991-től szerelték az SC400-ba, itt már egy 10.5-ös sűrítési aránnyal működött és a Toyota VVT-i változó szelepvezérlését is megkapta, így nyertek ki belőle 300 lóerőt és 400 Nm nyomatékot.

Lexus SC400

A Lexus SC tehát egy jóval komfortosabb termék a Suprához képest, sőt több motor közül tudsz választani és még olcsóbb is. Persze, a Suprát a puritánsága, nyers ereje miatt szeretjük, talán ezért is érdemes az SC300-at választani a 2JZ motorral. Az SC tehát befektetésnek sem rossz, hatékony keresgélést kívánok!

Forrás:

További autós hírek

1. versenyzőnk a hó eleji székesfehérvári buszsofőr. “László egy akkora buszos gyökeret vett fel, amekkorát a legismertebb prémiummárkák vezetői közt…

Soproni Tamás polgármester javaslatára összesen 33 parkolóhelyet adott vissza a terézvárosi képviselő-testület a VI. kerületieknek – adta hírül a terézvárosi…

Közúti közlekedési baleset történt a 42-es számú főút 25-ös kilométerszelvényében 2019. november 22-én 14 óra körül. A rendelkezésre álló adatok…

November 24-én (vasárnap) az M0-s szigetszentmiklósi csomópontja térségében, az M1-es autópálya felé vezető oldalon, két sávon egy közel két kilométeres…

A felvételen látható teherautó sofőrje feltehetően nem az útra koncentrált ugyanis eléggé későn sikerült észrevennie, hogy megállt előtte a sor.…

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!