2021. július 26. | 20:48

A bajor autógyártóhoz köthető hashtagek 22 milliárd megtekintést kaptak a közösségi felületen.

A közösségi médiafelületek között a TikTok mára egyértelműen megkerülhetetlen tényezővé vált. Az őrület sportolókat, politikusokat és más hírességeket is magával ragadott, sőt, az Alapjáratnak is van TikTok csatorjája. Mindezek ismeretében nem kérdés, hogy az autógyártók is kiemelt figyelmet szentelnek a 2017-ben életre hívott platformnak.

A Dick Lovett brit autókereskedő megvizsgálta a luxusmárkákra vonatkozó hashtageket. Az adatgyűjtés időpontjában – 2021. június 15-én – a BMW-vel kapcsolatos bejegyzések elképesztően magas, 22 milliárdos megtekintésnél jártak. A második helyen az Audi áll, 9,3 milliárddal, a nagy rivális bajorok tehát tetemes előnnyel vezetnek.

A BMW elsöprő fölénye az autógyártó és a TikTok interakciójának is köszönhető. A német márka 2019-ben hívta életre a #the1challenge nevű kezdeményezést a TikTokon és az Instagramon, melynek keretében a BMW 1-es szériát kívánták egy táncos-zenés kihívással népszerűsíteni. Az Alapjárat 1-es BMW-ről szóló videóját eddig 185 ezren látták.

A TikTok legnépszerűbb autómárkái:

Gyártó: megtekintések száma

  1. BMW: 22 milliárd
  2. Audi: 9,3 milliárd
  3. Jaguar: 6 milliárd
  4. Porsche: 4 milliárd
  5. Ferrari: 3,5 milliárd
  6. Land Rover: 1,8 milliárd
  7. MINI: 1,2 milliárd
  8. Aston Martin: 394 millió

„A TikTok egy dinamikusan és globálisan fejlődő közösségi médiacsatorna, melyen keresztül szeretnénk megszólítani a fiatal generációt, akik a digitális technológia használatával nőnek fel. Ez a platform a BMW számára is kiemelten fontos” – fogalmazott Jörg Poggenpohl, a bajor márka digitális marketing igazgatója.

Az összesített rangsor második helyére befutó Audi számára is jutott némi vígaszdíj, ugyanis a TT lett a leggyakrabban említett modell a TikTokon, 5,5 milliárd megtekintéssel. A német luxusmárkák harmadik muskétása, a Mercedes nem fért be a legjobb nyolc közé – úgy fest, őket egyelőre nem érte el a népszerű közösségi felületet körülölelő hisztéria.

Szintén érdemes megjegyezni, hogy az SUV modellek nem örvendenek kiemelt népszerűségnek a TikTok felhasználók körében. Az Audi autóinak külön versenyének top10-es listáján – annak is utolsó helyén – található a német gyártó egyetlen városi terepjárója, a Q7.