2022. október 15. | 08:05

A BlueSport legnagyobb baja az időzítés volt.

A Mazda MX-5 jól ismert és szeretett autó, sőt, ikonná nőtte ki magát az elmúlt évtizedek alatt. Így érthető, hogy sokan próbáltak egy hasonló hobbiautót megalkotni, hogy kihasítsanak maguknak egy szeletet a tortából. A Volkswagen is a közöttük volt, mégpedig egy igen érdekes koncepcióautóval, a Concept BlueSporttal.

A BlueSport könnyen a Porsche Boxster testvére lehetett volna

A 2003-as Frankfurti Autószalonon bemutatott, akkor még Concept R nevet viselő autó a kora kétezres évek jellegzetességeit magán viselte: VR6-os motor, íves formák. A fogadtatás vegyes volt és három év kellett, mire az R nevet elhagyva BlueSporttá keresztelték a Miata-riválist.

Az eredetileg DSG váltós autót kissé rendbe szedték, új lámpákat kapott, hogy megfeleljen az akkori trendeknek és a Volkswagen akkori kinézetét is rávarrták, majd elküldték a Detroiti Autószalonra. A fogadtatás itt már jobb volt és úgy tűnt, a Porsche Boxster testvéreként versenybe szállhat a Miata ellen.

Ekkorra azonban a VR6 helyett a BlueSport egy négyhengeres, 2,0 literes turbómotort kapott. A dízelhajtás 180 lóerőt és 350 Nm nyomatékot volt képes kipréselni magából és a Volkswagen úgy érezte, sikerülhet a terv. Ezzel szemben akkor a Miata 167 lóerőt és 190 Nm-t tudott lerakni az asztalra.

Végül sajnos nem derült ki, mit tudna produkálni a BlueSport. A Volkswagen kiszámolta, hogy egy kicsi, négyhengeres dízelmotorral felszerelt roadster nem működhetne. Bár hozott volna valamennyi pénzt a konyhára, nem eleget, hogy megérje.

Volkswagen