Az elmúlt hétvégén hatalmas hóvihar csapott le az amerikai Virginia államra, emiatt több főútvonal is járhatatlanná vált. Az autósok az I-95-ös számú autópályán is elakadtak, köztük egy Uber-sofőrrel, akinek az utasa különösen szerencsétlenül járt.

Andrew Peters San Franciscóból utazott egy Washington közelében lévő nemzetközi repülőtérre, onnan pedig a Virginia államban található Richmondba szeretett volna hazajutni az Uber szolgáltatásának igénybevételével. Amikor beszállt a megrendelt autóba, még nem tudta, milyen megpróbáltatások várnak rá.

„Felhajtottunk az autópályára, aztán rögtön meg is kellett állnunk. Autók voltak előttünk, mögöttünk, mindenhol. Az útszakasz parkolóvá változott” – nyilatkozta Peters az NBC televíziós csatornának.

A közel 30 centiméteres hóesés miatt autósok ezrei vesztegeltek az autópályán. Tim Kaine, Virginia állam szenátora a Twitteren azt írta, a katasztrofális időjárási viszonyok miatt 27 óra alatt jutott el Richmondból Washingtonba. Andrew Peters és az Uber-sofőr 14 órát töltöttek a kocsiban, a fuvar végösszege pedig 200 dollár (63 ezer forint) lett.

A nagylelkű utas kárpótlásul egy 100 dolláros borravalót is adott az járművezetőnek. Ezt követően meglepetéssel tapasztalta, hogy az Uber 400 dollár (126 ezer forint) kompenzációs díjat is kiszámlázott neki. A pórul járt utas ezen joggal dühödött fel, hiszen nem ő javasolta a sofőr által választott útvonalat.

„Nem tudtam, hogy órákat fogunk állni egy behavazott úton. Nem érzem jogosnak az Uber követeléseit, hiszen az útvonalat mindig a sofőr határozza meg” – tette hozzá Andrew Peters.

Az Uber weboldalán az áll, hogy a forgalmi viszonyokból fakadó kellemetlenségek miatt plusz költségeket számolhatnak fel, ezzel kárpótolva a sofőrt az elvesztegetett idő miatt. Szerencsére a vállalat felismerte a mostani helyzet szélsőségességét, és visszavonta a követeléseit.