2023. február 27. | 10:20

Komoly változás jön a hazai online térben.

Az Adevinta csoport 2022-es üzleti évének beszámolójából az derült ki, hogy a jelenleg 11 országban működő nemzetközi cégcsoport eladja magyarországi érdekeltségeit. Ez azt jelenti, hogy a Jófogás, a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu portálok is új tulajdonoshoz kerülnek - írja a Forbes.hu

A cégcsoport közleménye szerint 2022-ben felülvizsgálták piaci pozíciójukat, és a fent említett portálok eladása mellett döntöttek. A 2021-ben meghatározott stragégia részeként az Adevinta arra az 5 európai piacra fókuszál, ahol kellően erős pozícióban vannak - Magyarország nem ilyen piac.

Korábban egyébként megváltak az ausztráliai és dél-afrikai érdekeltségeiktől is. Azt egyelőre nem tudni, hogy ki lesz az új tulajdonosa a három portálnak.

Az Adevinta Hungary célja az, hogy olyan új tulajdonost találjanak, amely a Jófogás, a Hahu és az Autónavigátor brandek számára is megfelelő szakértelmet és fókuszt tud majd biztosítani.

A globális óriás egyébként nem zárt rossz évet 2022-ben, a forgalmuk 8, míg a nyereségük 7 százalékkal emelkedett. Ez azonban elmarad a 2021-es év eredményétől, amely 10 százalékos növekedést hozott.

Mindezek ellenére döntöttek a nemzetközi portfóliójuk optimalizációja mellett, amelynek eredménye a mostani lépés. A cégcsoport ezután 10 országban lesz majd jelen.

Az új tulajdonos kiléte a hivatalos bejelentés napján lesz nyilvános. Ez az átszervezés azonban komolyan befolyásolhatja a magyar online hirdetési piacot.

Alapjárat.hu