Az autógyártás történelmében számos találmány fűződik német mérnökök nevéhez. Vajon ki gyártotta a világ első teherautóját? A Mercedes-Benz erre a kérdésre is tudni véli a választ.

A német vállalat sajtóközleménye szerint a világ első teherszállító autóját Gottlieb Daimler, az autógyártás kezdeti időszakának meghatározó alakja alkotta meg 1896-ban. A jármű a mérnök korábbi fejlesztéseinek alapján készült, a meghajtást pedig egy 1,06 literes, kéthengeres motorral oldották meg.

A képek alapján a szerkezet egy motorral felszerelt szekérre hasonlít. A teherszállító jármű 4 lóerős hajtóegysége egy szíjhajtásos rendszerrel kapcsolódott a hátsó kerekekhez. A motor nagyon érzékeny volt a rázkódásra, ezért két spirálrugó védte. Mivel a teherautó kemény vaskerekeken gurult, így a védelem igencsak indokoltnak mondható.

A rendelkezésre álló információk alapján a jármű 6l/100 km fogyasztást produkált. Két évvel később Daimler Wilhelm Maybach mérnökkel közösen megépítette a teherautó továbbfejlesztett változatát. A motort a jármű elejébe helyezték át, valamint átszabták a jármű küllemét, hogy meg lehessen különböztetni egy egyszerű lovaskocsitól. Röviddel ezután készült egy újabb verzió, ebben már egy 2,2 literes motor dolgozott, Bosch gyújtással és új hűtőrendszerrel.

Gottlieb Daimler fejlesztése más autógyártókat is megihletett. Az Amerikai Egyesült Államok első tehergépjárműve az Autocar nevéhez fűződik. Az 1899-ben gyártott teherautót 5 és 8 lóerős motorral kínálták a 19. század végén. A teherszállításban napjainkban a legtöbb jármű dízelmotorral működik, ezt a megoldást először 1923-ban a Benz kezdte sorozatgyártásban alkalmazni.

A mai trendeknek megfelelően ebben a szegmensben is megkezdődött az elektromos átállás, a teljes átmenettől azonban egyelőre még messze vagyunk.