2022. január 03. | 19:22

A kínaiak sértőnek és diszkriminatívnak tartották a német autógyártó CLS luxuslimuzinját népszerűsítő reklámját.

Hatalmas vita alakult ki a Weibo kínai közösségi oldal felületén az ázsiai nők nyugati kultúrában való ábrázolásával kapcsolatban. A közfelháborodásnak az ünnepi időszakban a Mercedes-Benz egyik hirdetése is áldozatul esett. A német autógyártó azért került a kritikák kereszttüzébe, mert a kínaiak szerint a reklámban szereplő hölgy modell arcára túl sok smink került, különösen a szeme kihúzását túlozták el.

„Van ebben a sminkben bármiféle szépség?” – írta az egyik kritikus hozzászóló. Véleményét egy másik kapcsolódó komment is megerősítette, ami a következőképpen szólt:

„Ez nem értelmezés kérdése. A kínaiak számára az effajta „szépség” egyáltalán nem vonzó”.

A kínai kommunista pár lapja, a Global Times arról számolt be, hogy a Mercedes-Benz reklámjában szereplő modell vitatható sminkjével kapcsolatos hashtag 170 millió megtekintésnél jár a Weibo közösségi felületen.

„A kínaiak számára alapvetően elfogadhatatlan, hogy nyugatról irányítsák a szépségről alkotott képünket. Megfelelő óvatossággal kell kezelnünk az aljas rágalmazókat, és vissza kell vágnunk nekik” – fogalmazott az egyik hozzászóló.

A német autógyártó nem az egyetlen nyugati márka, melyet a kínaiakkal kapcsolatos sztereotípiák miatt támadnak. Korábban a Gucci is kapott hideget-meleget, amiért a helyiek szerint diszkriminatív módon ábrázolta a kínai modellt a divatos táskát népszerűsítő reklámjában.

„Ez elképesztő tiszteletlenség a kultúránkkal szemben. A teljes társadalom elutasítja az ilyesféle gusztustalan és felháborító sértéseket” – nyilatkozta Zsu-vej a Kínai Politikatudományi és Jogi Egyetem professzora a Global Timesnak.