Furcsa események láncolata vezetett ahhoz a közvéleménykutatáshoz, melyet a Peugeot intézett a brit autósokhoz. A francia márka felméréséből az derül ki, hogy az emberek 41%-a személyes életterének bővítésére használja személygépjárművét.

Ahogyan hazánkban is, az Egyesült Királyságban is sokak kényszerültek arra, hogy otthonról végezzék munkájukat. Vannak, akik kifejezetten örülnek ennek, míg mások, főleg a gyermekkel rendelkezők nem tartják ideálisnak ezt a helyzetet. A korlátozások miatt sokan a bevásárlást is online intézik, így az autók eredeti funkciójat némiképp el is veszítették.

autóból dolgozó férfi

A felmérésben résztvevők arról számolták be, hogy autójukat arra használják, hogy kicsit egyedül lehessenek, elvonulhassanak. A kutatásban résztvevők közel 60%-a nyomasztónak ítéli meg a jelen állapotokat, számukra az autó egyfajta mentsvárként funkcionál. A válaszadók több mint fele nyugalomra, békére vágyik, amikor félrevonul személygépjárművébe nem közlekedési szándékkal, 47%-uk mondta azt, hogy telefonját vagy tabletjét is viszi magával, hogy nyugalomban megnézhessenek egy filmet. A britek 43 százaléka inkább könyvet olvas.

Az is kiderült, hogy a britek 33%-a irodaként is használta már autóját. Előnyként hozták fel, hogy a kocsiból eredményesebben lehet a munkára fókuszálni, valamint így a családtagokat sem zavarják tevékenységükkel.