A General Motors válaszút elé állította a kereskedéseket: vagy árusítják az új elektromos járműveket, vagy elfogadják a GM kivásárlási ajánlatát. A hírek szerint a kereskedések 17 százaléka inkább az utóbbi opciót választotta.
A General Motors még szeptemberben értesítette 880 amerikai kereskedését. Az üzleteknek két lehetőség közül kellett választaniuk. Vagy belemennek egy 200 ezer dolláros befektetésbe, és értékesíteni kezdik a Cadillac új elektromos modelljeit, vagy elfogadják a GM kivásárlási ajánlatát. A The Detroit News beszámolója alapján a kereskedések 17 százaléka az utóbbit választotta.
A Fox Business értesülései szerint a kivásárlási ajánlatok 300 ezer és 1 millió dollár között mozogtak. A kivásárlás mellett döntő kereskedések többsége csak kevés Cadillacet ad el, mellette azonban a General Motors más brandjeit is értékesíti. Számukra egyszerűen nem érte volna meg nagyobb összeget fektetni az elektromos projektbe.
David Butler, a Nemzeti Cadillac Kereskedők Tanácsának elnöke, valamint négy Cadillac-kereskedés vezetője elmondta, a szervezet megkereste a General Motorst az elektromos járművekre való átállás ügyében.
„Vázoltuk számukra a pontos helyzetet. Elmondtuk nekik, hogy van nagyjából 900 kereskedésük, közülük néhány olyan térségben található, ahol nem feltétlenül osztják a fő nézeteiket. Arra kértük a General Motorst, találkozzanak a kereskedések vezetőivel, vázolják számukra a jövőképet. Amennyiben nem kívánnak ebben a projektben részt venni, próbáljanak meg békében elválni egymástól” - fogalmazott David Butler.
A General Motors által előirányzott befektetés töltőállomások telepítési költségét, a dolgozók képzését, valamint az akkumulátorok mozgatásához szükséges emelőket is fedezné.
„A kisebb kereskedéseknek, melyek kevesebb mint 50-75 autót értékesítenek, nem éri meg ez a befektetés. Ezek a költségek más gyártóknál is ugyanúgy felmerülnek, A Volkswagen és az Infiniti is hasonló elvárásokkal rendelkezik. Nincs ebben semmi őrültség, lépést kell tartani a változásokkal” - tette hozzá Inder Dosanjh, a Kalifornia Autóipari Kiskereskedelmi Csoport vezető kereskedője.