Az első Porsche Cayenne 2002-es decemberi piacra dobása után további karosszéria változatokon gondolkodtak. A tervek között három változat, egy kupé, egy 20 centiméterrel és harmadik üléssorral felszerelt hosszított, valamint egy kabrió volt.

Porsche Cayenne Kabrió
Kép: Porsche

A három koncepció közül szinte hihetetlen, de a kabriót nem söpörték le az asztalról, hanem meg is valósították. A 4,8 méter hosszú Cayenne kabrió egyetlen legyártott példányát a Porsche múzeumban őrzik most is. Fontos kiemelni azonban, hogy ez a példány nem használatra szánt darab, hanem egy úgynevezett PFM - Package Function Model -, amin a mérnökök nem végezték el a tető elhagyása miatt kötelező karosszéria merevítést.

Porsche Cayenne Kabrió
Kép: Porsche

A cél az volt, hogy megtudják, kényelmes-e minden ülés az autóban, ha a tető egy kupés vonalat követve keskenyedik hátul és ha a szélvédő alacsonyabb az A-oszlopokkal. Vajon használható marad az autó, ha a kétajtós modell ajtajai 20 cm-rel hosszabbak? Hogyan kell kialakítani a hátulját, hogy a puhatető elegánsan lehajtható legyen? 2002-ben arról sem sikerült megegyeznie tervezőknek, hogy hogyan alakítsák ki az autó hátulját, ezért a PFM modell hátulja két oldalon különböző.

Porsche Cayenne Kabrió
Kép: Porsche

A tetőszerkezet működése a 991-es targához hasonló lett volna, de végül a számítógépes szimuláción már nem jutott túl. A kabrió korszaka még nem érkezett el, de érdekes visszagondolni arra, hogy a fiókban ragadt kupé végül 2019-ben szériamodellé vált. Bár a kabrió SUV megvalósítása Michael Mauer a Porsche vezető tervezője szerint komoly kihívás, néhányan azért megpróbálkoztak már vele, mint a Range Rover az Evoque kabrióval.

Porsche Cayenne Kabrió
Kép: Porsche