A Frankfurti autóshow elsősorban a német márkákról szól, így nem túl nagy reményekkel léptünk be a keleti márkák és a Ford pavilonjába. Kellemeset csalódtunk...
Meglepően komolyan vették a külföldi márkák a megjelenést a 2017-es Frankfurti Autószalonon. Hatalmas területet kaptak, ezt jól is használták ki többnyire. A kiállítókat a bejárathoz képest hátulról kezdtük vizsgálni, ugyanis a korai órákban egyből a BMW pavilonjához siettünk, a nagy tömeg elkerülésének érdekében, majd visszafele vettük alaposabban szemügyre a nemzetközi márkákkal töltött épületet
Elsőként a SsangYong autói tárultak elénk, a koreai gyártó hangsúlyt a Rextonra fordította. Első blikkre korrekt terepjárót raktak össze, a feltűnő helyeken rendben van az anyaghasználat, de a dizájn kicsit unalmas. Közvetlenül szembe velük, a nagy visszatérő hazai márka, a Borgward kapott helyet. Impozáns stand és kevésbé izgalmas járműfelhozatal amit a német gyártó felvonultatott. Az Isabella Concept viszont pofás a maga nemében, de addig még sok pénzt kell összelapátolni a cégnek, amit az aktuális modellekből kéne megoldaniuk.
Szép az Isabella Concept, de olyan érzést kelt, mintha már láttuk volna
A másik Dél-koreai cég, a KIA foglalta el a pavilonban a legnagyobb alapterületet, szinte az összes kapható modelljéből állítottak ki mutatóba néhány darabot. A sportos Stinger tündökölt, úgy tűnt szerették is az emberek. Természetesen újdonságokat is hoztak, bemutatkozott a ProCeed concept, a Picanto X-Line és az új Stonic modell is. A Stonic leginkább egy zsugorító kezelésen átesett Sportage-re hasonlít. Egész jól néz ki. A KIA fejlődése megkérdőjelezhetetlen, korrekt felhozatalt raktak össze, aki bizalmat fektet a termékeikbe, nem csalódhat túl nagyot.
A Stonic is remek példája, hogy a KIA-t komolyan kell venni
Következőnek a Suzukit vettem célba. Elsőként az új Suzuki Jimnybe pattantam be, a terepjáró pont olyan érzetet kelt amit várnál ha ránézel. Nem akar több lenni annál ami, de biztos mókás lehet vezetni az aprócska offroad gépet. Itt voltak még szétszórva a Vitarák, Ignisek különböző változatai illetve néhány sportmotor is. Egy forgószínpadon viszont a márka legharapósabb négykerekűje bájolgott, a Swift Sport személyében. Mutatós külsőt hoztak össze, kellemes belsővel, hasznos műszerekkel a japán mérnökök a maga nemében ez is jól muzsikál.
Pofás, játékos, szeretjük az új Swift Sportot
Egy kis kóválygás után a Hondák felé vettem az irányt. Továbbra is fejlett hibridtechnológia a fő csapásirány, de szemügyre vehető volt az FCH, a hidrogéncellás fejlesztés is. Temérdek Civic, CRV, egy NSX illetve annak GT3 változata. A széria kivitel nem nyűgözött le, de a szénszálas testű, hatalmas szárnnyal szerelt versenyváltozata annál inkább. A sportos vonalat erősítette még a Type-R, ami remekül néz ki továbbra is. A show legkülönlegesebb darabja mégis az Urban EV Concept volt. Vártam a találkozást, szerencsére nem kellett csalódnom, élőben is szerethető az oldschool kisautó. Üde szinfoltja a futurisztikus elektromos autóknak. Összességében rendben van a Honda kínálata, családosoktól az utcai huligánokig bárki megtalálja jelenleg a számítását náluk.
Az Urban EV telitalálat az elektromos autók között!
A Mazda standja tartogatta a legkevesebb meglepetést, a CX5 volt leginkább reklámozva, a jelenleg futó modellekkel körülvéve, ami érdekelt, az az MX5 RF, remekül állt a kis cabriónak ez a forma. A Ford viszont egészen mutatós kiállítást hozott össze, a show sztárja elsősorban az új Mustang volt, illetve a Fiesta. Őszintén, előbbi faceliftje nem áll hozzám közel, a kisebb lámpa ugyan morcosította az amerikai izomautót, mégsem a modern autógyártás pici lámpateste dukál az orrához. Főszerepben a Fiesta volt, összegyűjtötték az összes korábbi generációt, amelyeken lépcsőről-lépcsőre lehetett vizsgálni a változtatásokat. Mutatóban volt még az Ecosport szabadidő autóból is, jópofa kis kocsi, meglepően tágas beltérrel. A legletaglózóbb látvány talán az egész pavilonban mégis az új GT volt. A szériakivitel is egészen elképesztő vonalvezetéssel bír, de a versenyváltozat a hatalmas diffúzorral mellette ellopta a show-t. Mellettük parkolt egy ST és egy RS Focus, mókás látvány volt, ahogy minden figyelem inkább a sportosabb RS-re irányult.
Az a diffúzor a GT alatt tanári
A Mazda és Ford csücskébe szorulva egy számomra ismeretlen villanyjárműbe botlottam. Az anyagok átnyálazása után, kiderült, hogy az elképesztően lapos, régi Le Mans versenyautóra hasonlító Aspark Owl japán termék, 2 másodperces 0-100-as gyorsulással. A 98 centi magas, vagyis inkább lapos hiperautó mindössze 850 kilót nyom és 2 év múlva lesz elérhető.
Laposabb az eredeti Ford GT-nél is az Owl
A messzi keletről érkezett gyártók remekül megállták a helyüket Frankfurtban, talán a Mazda volt kicsit túlságosan ingerszegény. A Ford is hozta a megszokott színvonalat, az Aspark név pedig biztosan sokak emlékezetébe bevésődött.
A másik Dél-koreai cég, a KIA foglalta el a pavilonban a legnagyobb alapterületet, szinte az összes kapható modelljéből állítottak ki mutatóba néhány darabot. A sportos Stinger tündökölt, úgy tűnt szerették is az emberek. Természetesen újdonságokat is hoztak, bemutatkozott a ProCeed concept, a Picanto X-Line és az új Stonic modell is. A Stonic leginkább egy zsugorító kezelésen átesett Sportage-re hasonlít. Egész jól néz ki. A KIA fejlődése megkérdőjelezhetetlen, korrekt felhozatalt raktak össze, aki bizalmat fektet a termékeikbe, nem csalódhat túl nagyot.
Következőnek a Suzukit vettem célba. Elsőként az új Suzuki Jimnybe pattantam be, a terepjáró pont olyan érzetet kelt amit várnál ha ránézel. Nem akar több lenni annál ami, de biztos mókás lehet vezetni az aprócska offroad gépet. Itt voltak még szétszórva a Vitarák, Ignisek különböző változatai illetve néhány sportmotor is. Egy forgószínpadon viszont a márka legharapósabb négykerekűje bájolgott, a Swift Sport személyében. Mutatós külsőt hoztak össze, kellemes belsővel, hasznos műszerekkel a japán mérnökök a maga nemében ez is jól muzsikál.
Egy kis kóválygás után a Hondák felé vettem az irányt. Továbbra is fejlett hibridtechnológia a fő csapásirány, de szemügyre vehető volt az FCH, a hidrogéncellás fejlesztés is. Temérdek Civic, CRV, egy NSX illetve annak GT3 változata. A széria kivitel nem nyűgözött le, de a szénszálas testű, hatalmas szárnnyal szerelt versenyváltozata annál inkább. A sportos vonalat erősítette még a Type-R, ami remekül néz ki továbbra is. A show legkülönlegesebb darabja mégis az Urban EV Concept volt. Vártam a találkozást, szerencsére nem kellett csalódnom, élőben is szerethető az oldschool kisautó. Üde szinfoltja a futurisztikus elektromos autóknak. Összességében rendben van a Honda kínálata, családosoktól az utcai huligánokig bárki megtalálja jelenleg a számítását náluk.
A Mazda standja tartogatta a legkevesebb meglepetést, a CX5 volt leginkább reklámozva, a jelenleg futó modellekkel körülvéve, ami érdekelt, az az MX5 RF, remekül állt a kis cabriónak ez a forma. A Ford viszont egészen mutatós kiállítást hozott össze, a show sztárja elsősorban az új Mustang volt, illetve a Fiesta. Őszintén, előbbi faceliftje nem áll hozzám közel, a kisebb lámpa ugyan morcosította az amerikai izomautót, mégsem a modern autógyártás pici lámpateste dukál az orrához. Főszerepben a Fiesta volt, összegyűjtötték az összes korábbi generációt, amelyeken lépcsőről-lépcsőre lehetett vizsgálni a változtatásokat. Mutatóban volt még az Ecosport szabadidő autóból is, jópofa kis kocsi, meglepően tágas beltérrel. A legletaglózóbb látvány talán az egész pavilonban mégis az új GT volt. A szériakivitel is egészen elképesztő vonalvezetéssel bír, de a versenyváltozat a hatalmas diffúzorral mellette ellopta a show-t. Mellettük parkolt egy ST és egy RS Focus, mókás látvány volt, ahogy minden figyelem inkább a sportosabb RS-re irányult.
A Mazda és Ford csücskébe szorulva egy számomra ismeretlen villanyjárműbe botlottam. Az anyagok átnyálazása után, kiderült, hogy az elképesztően lapos, régi Le Mans versenyautóra hasonlító Aspark Owl japán termék, 2 másodperces 0-100-as gyorsulással. A 98 centi magas, vagyis inkább lapos hiperautó mindössze 850 kilót nyom és 2 év múlva lesz elérhető.
A messzi keletről érkezett gyártók remekül megállták a helyüket Frankfurtban, talán a Mazda volt kicsit túlságosan ingerszegény. A Ford is hozta a megszokott színvonalat, az Aspark név pedig biztosan sokak emlékezetébe bevésődött.