Elképesztően grandiózus bemutatót hozott össze a Mercedes Frankfurtban! FOTÓK!

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A Frankfurti Autókiállítás első napján testközelből vettük szemügyre a Stuttgarti prémiumgigász pavilonját, amely elsősorban az elektromos jövőről szólt

Németország nem csak Európa, de  a világ autógyártásának a központjává vált az elkövetkezendő pár napra. Minden márka a lehetőségeihez mérten képviselteti magát, de természetesen a nagyobb gyártóknak ez presztízs kérdés is, így várható volt, hogy erős lesz a felhozatal. A Volkswagen csoport és a Smartok megtekintése után azonnal a Mercedes-Benz logójával díszített épület felé vettük az irányt. 

A Mercedes a Frankfurti Autószalonon

Ez a látvány tárult elénk a második emeletről a Mercedes pavilonjában

Ha kívülről annyira még nem is tűnt fel, de belépve egyből hatalmas tér vett minket körül, ahol 3 szinten kaptak helyet a Mercedes által kiállított járművek és egyéb technológiai vívmányok. Középen egy hatalmas színpad terült el, melyet folyamatosan tisztítottak, kórházi gondossággal. Azonnal a járművek közé vetettük magunk, az alsó szinten elsőként a márka jelenleg is kapható hétköznapibb modelljei foglaltak helyet. Már amennyire például az új faceliftes S-osztály cabrio hétköznapinak mondható. Különösen nagy hangsúlyt kaptak ezen felül itt az elektromos járművek is, megtekinthető, összefogdosható volt az E350 és a GLE500E is. Egy újdonságot még beállítottak egy előkelőbb pozícióba, az EQL személyében. 

Mercedes EQL concept

Egészen szürreális látvány az EQL hátsója

A nagy nézelődés közepette, egyszer csak elsötétedett körülöttünk a terem, hangulatos zene kezdett szólni, majd a színpad köré elhelyezett vásznak életre keltek. Sőt, fényjáték és mozgó elemek tovább bolondították a hangulatot. Ekkor tűnt csak fel, hogy a porondon hang nélkül, az AMG Project One gurult be elektromos üzemmódban, teljesen észrevétlenül. Természetesen amint leesett a tantusz azonnal hatalmas tömeg csődült az autó köré. Az érdeklődőkkel sűrűn tűzdelt terem hirtelen még fullasztóbbá vált. A Forma-1 szívvel szerelt hiperautó végül fél percnél sem töltött több időt a színpadon, mint aki jól végezte dolgát, kecsesen levonult a színpadról. Meg kell hagyni, elképesztő látvány élőben, egy fotó sem adja vissza izgalmasságát. 

Mercedes Project One

A Project One megjelenése a semmiből hatalmas élmény volt

A legfelső szintre mozgólépcsővel lehetett feljutni, itt elsőként a G-osztály alapjaira épülő 650 Maybach és az S560 Maybach fogadott. A 650 egy hatalmas monstrum, az ésszerűség nem itt keresendő.

Maybach G 650

Méretaránynak érdemes az embereket venni, még ha csalóka is a kép

Ezek mögött egy újabb színpadra lehetett remek rálátást nyerni, ahol az EQA bemutatása zajlott éppen. Hátrébb az AMG érőgépeivé volt a főszerep. Szinte az összes gyárituningos Merci elfért egymás mellett, szabadon beléjük lehetett ülni, végignyomkodni a gombokat, megfogdosni a kormányokat. A motorhangokat viszont csak interaktív módon Burmester hangszórókon, gombnyomásra tudtuk előcsalni. A kocsik mellett roppant látványos módon szemléltették a motorjaikat, mozgó alkatrészekkel és üvegbúrás turbófeltöltőkkel. A versenypályák, GT és F1 hősei is az AMG részén foglaltak helyet, érdekes pozícióban, a falra felpakolva.

AMG C63Így válik műalkotássá egy versenyautó

Az új X osztály is ezen az emeleten pihent, roppant kíváncsak voltunk rá, milyen is élőben, ugyanis a Navarát már volt szerencsénk tesztelni. Kívülről drasztikus plasztikai műtéten esett át a pickup, belül viszont a legfényűzőbb kivitelben is ugyanazok a kopogós műanyagok köszönnek vissza, mint a japán testvérében. Egy szinttel lejjebb egy kis lépcső vezetett, itt a különleges Wankelmotoros C11 tanulmányautó volt elsőként megfigyelhető, amiért igazán kár, hogy nem valósult meg. 

Mercedes Wankel

Valószínűleg sok problémától óvta meg magát a Mercedes, de érdekes lett volna

Ezután ismét a jövőé lett a főszerep. A legmodernebb, 3D nyomtatásos automatizált alkatrészgyártást és a robotizált összeszerelés folyamatát nézhettük meg. Ha még nem lett volna elég a tanulmányautókból, az AMG GT Concept és a Maybach Vision 6 Cabriolet bújt meg az érdeklődők gyűrűjében. 

AMG GT Concept

Az AMG GT Concept...

Kifele menet, a Project One-t lehetett ismét szemügyre venni, az elektromos technológiák részletesebb bemutatása mellett, illetve VR szimulátorokon Merciket vezethettek az érdeklődők. Ez egyébként hatalmas divat lett, szinte mindenhol arckitakarós szemüvegekkel ültek bezombulva az emberek a nézelődés helyett.

Maybach Concept... es a Maybach Vision 6 Concept

Ami biztos, nyomasztóan közeleg a tisztán elektromos jövő. Már nem a teljesítményé, a dübörgő benzinmotoroké vagy a luxusé főszerep. A legnagyobb hangsúly a villanymotorokon és a zöld technológiákon van, ráadásul ez összességében az egész eseményre igaz. Mindenesetre, a Mercedes-Benz magasra tette a lécet és elérte célját. Nagyot villantott a konkurenciának és a nézőközönségnek is egyaránt.

További autós hírek

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Kapcsolódó írások

Kémfotókon a négyajtós Mercedes-AMG GT
2017. május 09.
Kéretlen kamerák előtt pózolt végre a Panamera egyik legnagyobb ellenfele, a Mercedes-AMG GT, amiben a V8-as mellett hibrid motor is megbújik majd
Frankfurtban debütált a Mercedes-AMG Project One!
2017. szeptember 12.
A sportautók marketingjénél előszeretettel hangoztatják a gyártók, ha Forma-1-es technológiát emelnek át az utcára, legyen az a legkisebb részlet is. A Project ONE egész hajtáslánca a Száguldó Cirkuszból érkezik.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
A teljesítmény szinonimája – minden, amit a Brabusról tudni kell
2018. február 12.
Egy profi tuningcég, amely a csillagos márka legjobbjaiból alkot egy új kategóriát, a Brabus-minőséget. Most megtudhatod a cég kulisszatitkait!